شروع مرحله دوم عملیات مرمت و سامان دهی پل تاریخی افرینه لرستان

به گزارش جعبه مهر، مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان از شروع مرحله دوم عملیات مرمت و ساماندهی پل تاریخی افرینه اطلاع داد.

شروع مرحله دوم عملیات مرمت و سامان دهی پل تاریخی افرینه لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث ،رهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لرستان را سرزمین پل های تاریخی می نامند. درحال حاضر بخش مهمی از پل های تاریخی کشور در این استان واقع شده اند که از جمله این پل های تاریخی می توان به پل تاریخی افرینه که هم دوره پل تاریخی آذر است اشاره نمود.

علی مصطفی نژادی مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان با اشاره به اینکه دومین مرحله عملیات مرمت و ساماندهی پل تاریخی افرینه شروع شده است، گفت: پل تاریخی افرینه یکی از پل های مهم و تاریخی استان لرستان محسوب می گردد که از سنگ و توسط معمار فشنگچی یکی از معماران بنام لرستان ساخته شده است.

او گفت: این پل دارای 4 دهنه است که سبک ، مصالح و چیدمان معمارانه آن همانند پل تاریخی آذر لرستان است. از همین رو، از محل اعتبارات استانی، پایگاه میراث فرهنگی پل های تاریخی لرستان فاز دوم مرمت پل تاریخی افرینه شامل ، مرمت و استحکام بخشی قسمت هایی از جان پناه، دیواره های نمای جنوب شرقی و شمال شرقی را شروع کرد.

مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان تاکید نمود، با توجه به اینکه رسالت پایگاه پل های تاریخی مرمت در راستای منشورهای بین المللی مرمت است بنابراین در حفاظت و مرمت این بنا دقیقاً از همان سنگ های قدیمی معادن اطراف بهره گرفته شده است. همچنین ملات بکار رفته در آن همانند ملات نخستین بنا و تراش و چیدمان معمارانه سنگ ها الهام گرفته از بنای نخستین بوده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2909

به "شروع مرحله دوم عملیات مرمت و سامان دهی پل تاریخی افرینه لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله دوم عملیات مرمت و سامان دهی پل تاریخی افرینه لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید