آمار تازه قربانیان کرونا در دنیا 13 فروردین ، هشدار درباره افزایش قربانیان کرونا در آمریکا و کمبود تجهیزات در فرانسه

به گزارش جعبه مهر، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در دنیا به 858 هزار و 669 نفر رسیده که از این تعداد 42 هزار و 151 نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار تازه قربانیان کرونا در دنیا 13 فروردین ، هشدار درباره افزایش قربانیان کرونا در آمریکا و کمبود تجهیزات در فرانسه

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا (کوید 19) در سراسر دنیا که سازمان بهداشت دنیای آن را به عنوان پدیده ای همه گیر شناسایی و گفت به نقل از رسانه های معتبر و گزارش های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش ها به روز رسانی می گردد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 858 هزار و 669 مورد رسیده است. 42 هزار و 151 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

-

تا به امروز 178 هزار و 99 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح دنیا بهبود یافته اند.

آخرین اخبار کرونا در دنیا، از هشدار درباره افزایش قربانیان در آمریکا تا کمبود تجهیزات در فرانسه

کارگروه کرونا در کاخ سفید گفت ویروس کرونا حتی با رعایت موارد بهداشتی در آمریکا می تواند جان 100 هزار تا 240 هزار نفر از شهروندان آمریکایی را بگیرد و تا نیمه خرداد ماه فروکش نمی نماید.

-

آسیا و اقیانوسیه

آخرین آمار نشان می دهد 24 هزار و 384 نفر در شبانه روز گذشته در آمریکا به تازگی به بیماری کرونا مبتلا شده و 732 نفر از شهروندان آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تازه ترین خبر ها درباره شیوع دنیای بیماری کرونا و تدابیر کشور های مختلف برای مقابله با آن را در اینجا بخوانید:

شمار قربانیان در اروپا از 30 هزار نفر فراتر رفت

خبرگزاری فرانسه گفت که شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا از 30 هزار نفر فراتر رفته است.

افزایش شمار مبتلایان در هند

وزارت بهداشت هند گزارش داد که با ابتلای 240 نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به هزار و 637 نفر رسیده است.

روسیه یک فروند هواپیما حامل تجهیزات پزشکی به آمریکا ارسال کرد

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه گفت، یک فروند هواپیمای روسی حامل تجهیزات پزشکی راهی آمریکا شده است و مقامات آمریکا انتظار دارند هواپیمای روسیه امروز به آنجا برسد.

شمار قربانیان کرونا در سرزمین های اشغالی به 21 نفر رسید

شمار قربانیان ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی به 21 و مبتلایان به 5 هزار و 591 نفر افزایش یافت.

اذعان مقامات انگلیس به کمبود تجهیزات تست کرونا

وزیر امور کابینه انگلیس گفت که مقامات بهداشتی این کشور با کمبود شدید در مواد مورد احتیاج برای تست کرونا روبرو هستند.

نگرانی درباره کمبود دارو در بیمارستان های اروپایی برای مقابله با کرونا

9 بیمارستان عظیم اروپایی با ارسال نامه ای به دولت های خود در خصوص کمبود داروی بخش مراقبت های ویژه هشدار دادند و همکاری بیشتر در اروپا برای تامین مایحتاج را خواهان شدند.

گوترش: کرونا بدترین بحران دنیا در 75 سال اخیر است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، شیوع ویروس کرونا را بدترین بحران در 75 سال اخیر توصیف کرد که دنیا با آن روبرو شده است.

قربانیان کرونا در آلمان به 775 نفر رسید

شمار قربانیان کرونا در آلمان به 775 و مبتلایان به 71 هزار و 808 نفر رسید.

جان باختن 865 نفر در آمریکا تنها در یک روز

دانشگاه جان هاپکینز گفت که تنها در یک روز 865 نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار قربانیان کرونا در آمریکا به 3900 نفر رسید

دانشگاه جان هاپکینز گفت که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 3900 و مبتلایان به 189 هزار نفر رسیده است.

فرمانده ناو هواپیمابر آمریکا به خاطر کرونا درخواست یاری کرد

درحالی که فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی در نامه ای خواهان یاری فوری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شد مارک اسپر گفت هنوز فرصت خواندن نامه او را ننموده است!

هشدار درباره اتمام ذخایر اضطراری تجهیزات پزشکی آمریکا

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار دادند انبارهای ذخایر اضطراری تجهیزات پزشکی این کشور تقریبا خالی شده اند.

اخبار خاص درباره کرونا و پیامدهایش در دنیا

** ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

** تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

** دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت 30 روز ممنوع می گردد.

**شارل میشل رییس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا دراعتراض به تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود مسافر از اروپا به ایالات متحده با صدور بیانیه ای مشترک ، این تصمیم را یکجانبه و بدون مشورت توصیف و تاکید نمودند که کرونا یک بحران دنیای است که به هیچ قاره ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.

** محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:تحریم های آمریکا بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، کوشش ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی روبرو نموده است.

**خانم کریستالیناگئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای رسمی به طور صریح گفت که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به یاری کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب یاری های مالی اضطرای به میزان 50 میلیارد دلار اعطا کند.

** عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی پنجشنبه 22 اسفندماه 98 در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که در نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول تاکید نمودم که براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء، از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار مالی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواهان بهره مندی ازتسهیلات تأمین مالی سریع، RFI در حدود 5 میلیارد دلار می باشیم و امیدوارم صندوق به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند.

** دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام مجبور شد در آمریکا به دلیل شیوع گسترده کرونا اعلام شرایط اضطراری کند و خود آزمایش ابتلای به کرونا دهد که البته پزشک او در نامه تایید کرد که نتیجه منفی بوده است.

** با گسترش شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا سازمان بهداشت دنیای بعداز فروکش بحران در چین گفت که اروپا به کانون بحران کرونا تبدیل شده است.

** ترامپ بعداز اعلام سازمان بهداشت دنیای سفر شهروندان اروپایی به آمریکا را برای مدت 30 روز ممنوع گفت که این اقدام او واکنش متقابل اروپایی ها را بدنبال داشت.

** رسانه های آمریکایی گفتند که محققان این کشور نخستین واکسن کرونا را بر روی نمونه انسانی آزمایش کردند.

در حال تکمیل...،ایرنا و باشگاه خبرنگاران

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5503

به "آمار تازه قربانیان کرونا در دنیا 13 فروردین ، هشدار درباره افزایش قربانیان کرونا در آمریکا و کمبود تجهیزات در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تازه قربانیان کرونا در دنیا 13 فروردین ، هشدار درباره افزایش قربانیان کرونا در آمریکا و کمبود تجهیزات در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید