اتمام عملیات برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

به گزارش جعبه مهر، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از تکمیل عملیات برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان اطلاع داد.

اتمام عملیات برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز 8 تیرماه اضافه نمود: این پروژه از سال 1397 توسط میراث فرهنگی شروع شده بود و با توجه به عدم تخصیص کامل اعتبارات در سه فاز اجرا شد. برای اجرای شبکه برق و نصب ترانس به طول 5/2 کیلومتر مجموعاً 4میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب میراث فرهنگی در کمیته برنامه ریزی شهرستان هزینه شده است و با خرید و نصب امتیاز توسط سرمایه گذار مجتمع توریستی کاه کوه، ان شاءالله در هفته دولت امسال به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

او ادامه داد: تامین زیرساخت های طرح های توریستی توسط میراث فرهنگی انجام می گردد و تا به امروز علاوه بر مجتمع کاه کوه، برق رسانی به مجتمع خدماتی رفاهی ولیعصر بسطاق، برق رسانی مجتمع خدماتی رفاهی رویال سرایان (حسینی)، برق رسانی به نمازخانه و سرویس بهداشتی بین راهی آیسک، برق رسانی و اجرای شبکه آب کمپ توریستی منطقه نمونه توریستی مصعبی - کریمو و ساخت مخازن ذخیره آب، اتاقک محافظ و اجرای 1600 متر شبکه آبرسانی برای چهار اقامتگاه بوم گردی راویج، نمکزار، چاه قربان و دره سبزرود، از جمله زیرساخت های تامین شده برای طرح ها و پروژه های توریستی در شهرستان سرایان بوده است.

مسئول میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان سرایان اضافه نمود: مجتمع توریستی کاه کوه در شمال شهر سرایان و در جهت آب قنات زابر و آسیاب آبی کاه کوه و نزدیک پیست موتور سواری سرایان و مشرف بر شهر سرایان واقع شده و به لحاظ موقعیت از شرایط خوبی برخوردار و دارای چشم انداز و مناظر بسیار زیبایی است.

عرب گفت: آسیاب آبی کاه کوه که در ابتدای ارتفاعات شمال شهر سرایان قرار گرفته، با شماره 28722 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بازسازی این بنای تاریخی در سال 1391 صورت گرفته است و آسیاب آبی فعال شهرستان است که به دلیل خشکسالی های پی در پی و کم شدن آب قنات چند سالی است که امکان خدمات دهی به مردم را ندارد.

او ادامه داد: از زمان بازسازی این بنا و اجرای طرح توریستی کاه کوه توسط سرمایه گذار، بازدید ها از این بنا و منطقه افزایش چشمگیری داشته است و همگان به قابلیت بالای این منطقه و آسیاب در زمینه توریستی و جذب توریست اذعان دارند. اجرای طرح توریستی در جهت قنات زابر سرایان که علاوه بر وجود آسیاب کاه کوه، پیست موتورسواری و جنگل بادامشک و همچنین پیست در حال احداث دوچرخه سواری و مناظر زیبا و ارتفاعات دیدنی را در خود جای داده، می تواند به رونق توریستی منطقه یاری کند که تا به امروز چندین نفر متقاضی سرمایه گذاری این منطقه در حال دریافت مجوزهای لازم هستند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6864

به "اتمام عملیات برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید