اعتصاب غذای 200 زندانی سیاسی بحرین در زندان جوّ

به گزارش جعبه مهر، بعضی منابع حقوقی و رسانه ای از پیوستن حدود 200 زندانی سیاسی زندان مرکزی جوّ به جمع اعتصاب کنندگان غذا خبر دادند.

اعتصاب غذای 200 زندانی سیاسی بحرین در زندان جوّ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع حقوقی و رسانه ای اظهار داشتند که حدود 200 زندانی سیاسی در زندان جوّ به نشانه همبستگی با زندانیانی که در سلول های انفرادی اعتصاب غذا نموده اند، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

طبق گزارش وبگاه مرآة البحرین، این زندانیان دلیل این اقدام خود را اعتراض به وضعیت نابسامان زندان و بدرفتاری زندانبانان و محرومیت زندانیان به خصوص زندانیان سلول انفرادی از درمان اعلام نموده اند.

پیش از این حسن الغسره از زندانیان زندان جوّ به وسیله یک فایل صوتی اظهار داشت که 15 نفر از زندانیان تصمیم دارند در اعتراض به اوضاع نابسامان زندان و بدرفتاری زندانبانان با آن ها، دست به اعتصاب غذا بزنند.

الغسره گفته بود که او و تعدادی از زندانیان از دو سال پیش در سلول انفرادی زندانی هستند بدون آنکه علت آن را بدانند.

الوفاق خواهان تحرک جامعه دنیای برای حمایت از زندانیان بحرینی شد

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ ترین جمعیت معارض این کشور خواهان نجات زندانیان سیاسی بحرینی شد.

در بیانیه این جمعیت آمده است که جامعه دنیای و آزادگان دنیا بایستی پیش از تمام شدن فرصت، برای نجات زندانیان سیاسی که تعداد آن ها بالای 5000 نفر است، اقدام نمایند.

الوفاق در بیانیه خود آورده است که زندان های بحرین مملو از فعالان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، رهبران سیاسی و علمای دینی است و بعضی زنان، بچه ها، بیماران و سالخوردگان نیز در میان آن ها دیده می گردد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان جان باخته اند، بر ضرورت آزادی فوری زندانیان سیاسی تأکید شده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2860

به "اعتصاب غذای 200 زندانی سیاسی بحرین در زندان جوّ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب غذای 200 زندانی سیاسی بحرین در زندان جوّ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید