افزایش حمله به رایانه های خانگی بعد از شیوع کرونا

به گزارش جعبه مهر، نتایج یک آنالیز امنیتی در هند نشان می دهد میزان حملات هکری به رایانه های خانگی بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

افزایش حمله به رایانه های خانگی بعد از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، با افزایش دورکاری و خانه نشینی بعد از شیوع ویروس کرونا، هکرها نیز حملات خود را متوجه رایانه های خانگی نموده و به طور مرتب به آنها حمله می نمایند.

از همین رو متخصصان امنیتی به کاربران توصیه نموده اند که رمز عبورهای مودم های وای - فای خود را به طور مرتب عوض نمایند تا از هک شدن آنها جلوگیری نمایند. فعال کردن سیستم های تایید هویت دو مرحله ای نیز توصیه دیگر کارشناسان امنیتی به مردم است.

آژانس امنیت سایبری هند هشدار داده که جانیان سایبری با ارسال ایمیل های فریبنده فیشینگ برای کاربران کوشش می نمایند اطلاعات شخصی و کلمات عبور آنها را سرقت نمایند. در بعضی از این ایمیل ها به بهانه یاری رسانی به بیماران کرونایی کوشش شده تا داده های خصوصی افراد دزدیده گردد و لذا افراد باید این ایمیل را پاک نموده و به آنها پاسخ ندهند.

بعضی هکرها هم ایمیل هایی برای افراد ارسال می نمایند که ظاهری شبیه به ایمیل های ارسالی از محل کار این افراد دارد و از این طریق برای دسترسی به داده های خصوصی کارمندان خانه نشین کوشش می نمایند. با توجه به این مسائل بهتر است کارمندان دورکار از شبکه های وی پی ان مورد تایید برای اتصال به اینترنت بهره بگیرند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5423

به "افزایش حمله به رایانه های خانگی بعد از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمله به رایانه های خانگی بعد از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید