انتقاد کارشناسان و حقوقدانان از پیشنهاد ترامپ برای اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت آمریکایی

به گزارش جعبه مهر، پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت اکسون موبیل یا هر شرکت نفتی دیگر آمریکا، اعتراض کارشناسان و حقوقدانان را به همراه داشته است.

انتقاد کارشناسان و حقوقدانان از پیشنهاد ترامپ برای اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت آمریکایی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ارم نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی درباره عملیات نیروهای کشورش برای نابودی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش اظهار کرد: کاری که من قصد دارم انجام دهم شاید عقد قرارداد با اکسون موبیل یا یکی از دیگر شرکت های بزرگمان باشد تا آن شرکت به سوریه برود و این کار را به صورت صحیح انجام داده و این ثروت را گسترش دهد.

این در حالی است که شرکت های اکسون موبیل و شیفرون، دو شرکت نفت آمریکایی که در خاورمیانه فعالیت می نمایند، تا کنون هیچ واکنشی به اظهارات ترامپ نشان نداده اند.

بروس ریدل، مشاور سابق امنیت ملی و پژوهشگر موسسه تحقیقاتی بروکینگز آمریکا نیز در این باره توضیح داد: این پیشنهاد نه تنها یک اقدام حقوقی مشکوک است بلکه این پیغام را به سراسر منطقه و دنیا می رساند که آمریکا می خواهد این نفت را بدزدد.

همچنین جف کولگان، استاد علوم سیاسی و مطالعات بین المللی در دانشگاه براون معتقد است: این فکر که آمریکا نفت را در دست اکسون موبیل یا یک شرکت آمریکایی دیگر قرار دهد، یک ایده غیراخلاقی و شاید غیرقانونی است. شرکت های آمریکایی برای فعالیت در سوریه با چالش های عملی مختلفی روبرو هستند.

به همین دلیل، الن روالد، عضو ارشد مرکز انرژی دنیای در شورای آتلانتیک عنوان نمود: این صرفاً یک کوشش است؛ چراکه با توجه به زیرساخت نسبتاً محدود و فراوری اندک نفت سوریه، توسعه این نفت توسط اکسون موبیل یا یک شرکت دیگر، کار دشواری است.

اما آلکس کرانبرگ، رئیس شرکت Aspect Energy Holdings در این باره تأکید کرد: آمریکا باید نگران سرنوشت میادین نفتی سوریه باشد. سوء استفاده از نفت می تواند مشکلاتی را در آینده برای ما ایجاد کند.

وی همچنین گفت که کاخ سفید درباره این پیشنهاد با شرکت وی تماسی نگرفته است.

کرانبرگ اظهار داشت: کنترل آمریکا بر میادین نفتی سوریه و ارزی که این میادین فراهم می نماید تاثیر قابل توجهی بر آینده سوریه خواهد گذاشت.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3756

به "انتقاد کارشناسان و حقوقدانان از پیشنهاد ترامپ برای اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کارشناسان و حقوقدانان از پیشنهاد ترامپ برای اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید