اورژانس هوایی بوشهر راه اندازی شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح پنجشنبه در این آئین گفت: هم اکنون 52 پایگاه اورژانس شامل 32 پایگاه جاده ای، 19 شهری و یک پایگاه هوایی در این استان فعال است.

اورژانس هوایی بوشهر راه اندازی شد

سعید کشمیری اضافه نمود: تبدیل بیمارستان کنگان به قطب درمانی در منطقه جنوب استان با توجه به همجواری آن با عسلویه یکی از برنامه های مهم این دانشگاه است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 600 تخت در دست ساخت دارد که اگر به مجموعه تخت های درمانی استان اضافه گردد استانداردهای درمانی در استان نسبت به کشور ارتقا می یابد.

کشمیری ادامه داد: اورژانس هوایی به صورت رسمی از اواخر 93 در استان راه اندازی و فعال بوده است و با توجه به محدودیتی که در شعاع پروازی آمبولانس هوایی وجود داشت و نیز موقعیت استان که به شکل خطی یا مرزهای آبی گسترده است لازم است که این محدودیت ارتقا یافته تا بتوان در ماموریت های بیشتری خدمات مورد احتیاج در اختیار بیماران و مصدومان قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: متوسط فاصله پایگاه ها در کشور 40 کیلومتر و در بوشهر 27 کیلومتر، میانگین زمان رسیدن در صحنه در کشور در جاده 15و در شهر 9 دقیقه است که این آمار در بوشهر به ترتیب هشت و 6 دقیقه است.

وی اعلام کرد: اورژانس هوایی بوشهر جزو 14 پایگاهی است که برای نخستین بار از 18 مرداد 93 آغاز به کار کرد و سالانه به صورت میانگین 39 پرواز داشته است.

کشمیری ادامه داد: در سال 96، 38 ماموریت و در پنج ماه امسال 21 ماموریت تاکنون انجام گردیده است.

وی یادآور شد: تعداد کم پروازها به دلیل محدود بودن شعاع پروازی 150 کیلومتری بود که با توجه به طول 707 کیلومتری استان و فاصله 320 کیلومتری استان نسبت به شیراز ماموریتها بیشتر به انتقال بیماران خارگ محدود می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: بالگرد فعلی که با هزینه سالانه حدود 50 میلیارد ریال در اختیار مردم بوشهر است محدودیت ندارد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 326

به "اورژانس هوایی بوشهر راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورژانس هوایی بوشهر راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید