بازدید 6 میلیون خارجی از ایران در امسال

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری آمار گردشگران بین المللی ایران را ارائه کرد و گفت: تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017، یک میلیارد و 323 میلیون نفر بوده است که در سال 2018 به یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسید. پیش بینی می گردد تا سال 2030 دو میلیارد گردشگر در جهان وجود داشته باشد.

بازدید 6 میلیون خارجی از ایران در امسال

وی گفت: مقاصد جدید گردشگری هر روز در حال افزایش است و کشورهای فقیر به ظرفیت گردشگری پی برده اند. ایران هم چند سالی است به این حوزه پرداخته است و اکنون 12 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری در گردشگری کشور است و دو هزار پروژه گردشگری نیز در حال انجام است.

مونسان در این برنامه درباره آینده گردشگری کشور گفت: در 9 ماهیکه از سال 97 می گذرد؛ میلیون گردشگر خارجی به کشور آمده اند. امیدواریم که این تعداد تا سرانجام سال به 7 میلیون گردشگر برسد. این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران است.

در این همایشگاه همچنین هر یک از استانهای کشور دستاوردهای خود را در حوزه صنایع دستی، موسیقی آئینی، معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی به نمایشگاه گذاشته است. در بیرون از مجموعه نیز هر روز بعدازظهر مراسم آئینی برگزار می گردد. بازدید نمایندگان می توانند به صورت رایگان از این کنسرت های موسیقی محلی استفاده نمایند. این نمایشگاه تا سرانجام روز 26 بهمن ماه برای حضور بازدید نمایندگان برپا خواهد بود. در کنار این نمایشگاه نشست های تخصصی در حوزه گردشگری برپا می گردد. از سوی دیگر یکی از نشست های تخصصی که پیرو این موضوع برگزار شده نشست اتحادیه گردشگری ترکیه و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران بوده است که منجر به امضای تفاهمنامه همکاری بین دو طرف شد.

نشست های دیگری نیز از جمله معرفی جاذبه های گردشگری افغانستان و بلغارستان از حاشیه های این نمایشگاه است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1105

به "بازدید 6 میلیون خارجی از ایران در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 6 میلیون خارجی از ایران در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید