باغ تاریخی عباس آباد، شاهکار نبوغ بشری است ، برخورد با ساخت و سازها در اطراف باغ عباس آباد

به گزارش جعبه مهر، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: باغ آبی و تاریخی عباس آباد شاهکار نبوغ بشری و از باغ های شاخص ایرانی به شمار می رود.

باغ تاریخی عباس آباد، شاهکار نبوغ بشری است ، برخورد با ساخت و سازها در اطراف باغ عباس آباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور که به استان مازندران سفر نموده است، شامگاه چهارشنبه 19 دی 97 در نشست آنالیز ظرفیت های میراث فرهنگی شرق مازندران در ساری، با اشاره به ظرفیت های باغ عباس آباد بهشهر گفت: در این راستا پرونده مهم باغ ایرانی تشکیل شده است و حدود 9 باغ در ایران پرونده قرار گرفته است.

او اضافه نمود: باغ کوروش مادر باغ های ایرانی است و باغ دولت آباد، پهلوان تور یزد، باغ چهل ستون، باغ اکبریه و باغ عباس آباد از جمله باغ های ایرانی به شمار می رود.

او به ویژگی باغ عباس آباد اشاره و اضافه نمود: باغ عباس آباد، باغ آبی و تاریخی و از باغ های شاخص دوره صفویه به شمار می رود و شاهکار نبوغ بشری است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: باغ عباس آباد بهشهر برای کشور فوق العاده حیاتی است.

طالبیان گفت: باید عرصه و واگذاری های نامناسب در باغ عباس آباد جلوگیری گردد زیرا این باغ آبروی ملی محسوب می گردد و دارای افق ملی و جهانی شده است و باید تعهدات خود را درباره باغ انجام دهیم.

طالبیان با اظهار اینکه همه برای حفظ و نگهداری باغ عباس آباد یاری نمایند توضیح داد: بخش های مختلف مانند منابع طبیعی، محیط زیست و غیره درباره باغ مسئولیت دارند و هرگونه اقدام نامناسب و ساخت و سازهای بی مورد سبب می گردد تا ثبت جهانی 9 باغ ایرانی به خطر افتد.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: باغ میراثی عباس آباد ثروت ملی است و ساخت و سازها در حاشیه آن باید قلع و قمع گردد و ساماندهی مناسب صورت گیرد.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در این جلسه از تهیه خدمات مدیریت یکپارچه برای باغ عباس آباد اطلاع داد و گفت: دستگاه های متولی و بخش های مختلف برای حفظ آن باید کوشش داشته باشند.

در ادامه جلسه، علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با اشاره به قابلیت های گردشگری شرق مازندران توضیح داد: باید گردشگری منطقه را از بن بست توسعه خارج کنیم.

او اضافه نمود: با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه جامع گردشگری در شرق استان قرار داریم خواستار کوشش مسئولان برای اجرایی شدن این برنامه شد.

شاعری اضافه نمود: امیدواریم برنامه جامع توسعه گردشگری در شرق استان اجرایی شد زیرا شرق مازندران به دلیل نبود زیرساخت های مناسب گردشگری، شمار گردشگران شرق استان کمتر از غرب مازندران است.

او بیان کرد: شرق مازندران را باید از بن بست توسعه گردشگری خارج کنیم زیرا ظرفیت های خوبی در منطقه وجود دارد و این بخش می تواند منجر به توسعه اشتغال گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2679

به "باغ تاریخی عباس آباد، شاهکار نبوغ بشری است ، برخورد با ساخت و سازها در اطراف باغ عباس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ تاریخی عباس آباد، شاهکار نبوغ بشری است ، برخورد با ساخت و سازها در اطراف باغ عباس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید