بنا: با اتفاقات اخیر درباره کرونا یاد حماقت های جوانی ام در زمان بمباران افتادم، امیدوار بودم تعویق المپیک در حد 2 تا 3 ماه باشد

به گزارش جعبه مهر، محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان امیدوار بوده است که تعویق بازی های المپیک 2020 در حد دو تا سه ماه باشد.

بنا: با اتفاقات اخیر درباره کرونا یاد حماقت های جوانی ام در زمان بمباران افتادم، امیدوار بودم تعویق المپیک در حد 2 تا 3 ماه باشد

محمد بنا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد تصمیم اخیر IOC مبنی بر تعویق المپیک 2020 گفت: ورزش هیچ موقع در طول تاریخ جهان به این شرایط گرفتار نشده بود. یک زمانی جنگ های جهانی المپیک ها را به تعویق می انداخت و حالا موضوع اپیدمی و ویروس است که جهان را به چالش کشیده و چه به لحاظ مالی و چه سایر موارد، تأثیرش را در جهان خواهیم دید. طبیعتاً ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست و با گرفتاری هایی روبرو شده است.

من امیدوار بودم المپیک دو تا سه ماه عقب بیفتد.، وی با بیان این جمله ادامه داد: شاید تا چند ماه دیگر جلوی این ویروس را می گرفتند و واکسن تولید می شد، اما موضوع اصلی این است که همین کسانی که این تحلیل ها و فرضیه ها را مطرح می کنند هم واقعاً نمی دانند در دو سه ماه آینده ویروس کرونا چه سرنوشتی را در جهان رقم خواهد زد. شاید واقعاً با فصل گرما و این قرنطینه عمومی، شرایط بهتر شود.

بنا درباره موکول شدن برگزاری المپیک به سال 2021 گفت: نباید خیلی به شرایط کشتی نگاه کنیم. این موضوع تمام ورزش جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. این همه مسابقه جهانی، قاره ای و ... در رشته های مختلف داریم که در برخی از آنها مسائل مالی خیلی اهمیت دارد، مثل لیگ جهانی والیبال یا تنیس، حالا همه رشته ها مثل کشتی نیستند که مسائل مالی خیلی در آن دخیل نباشد. با تعویق یک ساله المپیک، برنامه ورزش کل جهان به هم می ریزد.

نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان در سال 1983 با تأکید بر اینکه سلامت بشر این روزها بیشتر از همیشه به همکاری همگانی گره خورده است، به خاطره ای از دوره جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: من به بقیه کاری ندارم، از خودم می گویم که به کسی هم برنخورد و اسمی از افراد خاصی نیاورده باشم. وقتی که جنگ ایران و عراق در جریان بود و بمباران به تهران هم رسید، خیلی ها وقتی صدای آژیر خطر شنیده می شد، به سرعت به پناهگاه ها می رفتند، اما آدمی مثل من که جوان بود و کله اش داغ، از روی حماقت به پشت بام خانه می رفت تا موشک ها و موشک باران را تماشا کند. ما امروز کرونا را داریم و پرسنل درمانی فداکار از پزشک گرفته تا پرستار و سایر کارکنان، در بیمارستان ها و مراکز درمانی و مطب ها گریه می کنند و از مردم با التماس می خواهند که به مسافرت نروند و در خانه های شان بمانند. آنها با گریه می گویند خسته اند، بچه های شان را چند روز است که ندیده اند و چند روز است که به خانه های شان نرفته اند. در این شرایط سفر رفتن و تفریح و صف بستن در اتوبان ها چه معنایی دارد؟

سرمربی تیم ملی فرنگی اضافه نمود: هر کدام از این افراد هم یک بهانه دارند. این هم حکایت جوانیِ محمد بناست که از روی حماقت به جای رفتن به پناهگاه، به پشت بام خانه می رفت تا موشک های عراقی و بمباران را تماشا کند. اگر آن زمان موشک ها باعث مرگم می شدند، با این اشتباه تنها من می مردم، ولی الان اشتباهات ما به مرگ و آسیب رساندن به بقیه هم منجر می شود. همه استان ها درگیر کرونا شده اند و باید بفهمیم که همه ما چقدر در کنترل این بیماری سهیم هستیم. وقتی می گویند قرنطینه شوید و در خانه ها بمانید، خیلی سخت است، اما باید رعایت کرد تا سلامت جامعه بیشتر از این به خطر نیفتد. باید بی خیال پشت بام رفتن و تماشای موشک ها شد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5400

به "بنا: با اتفاقات اخیر درباره کرونا یاد حماقت های جوانی ام در زمان بمباران افتادم، امیدوار بودم تعویق المپیک در حد 2 تا 3 ماه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا: با اتفاقات اخیر درباره کرونا یاد حماقت های جوانی ام در زمان بمباران افتادم، امیدوار بودم تعویق المپیک در حد 2 تا 3 ماه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید