تامین نقدینگی عمده ترین مشکل صنایع است

به گزارش جعبه مهر، صادقی تامین نقدینگی را عمده ترین مشکل صنایع دانست و گفت: 50 درصد مسائل واحد های صنعتی مربوط به نقدینگی است.

تامین نقدینگی عمده ترین مشکل صنایع است

به گزارش خبرنگار ، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که به مناسب روز صنعت و معدن استان تهران برگزارشد، با اشاره به مقاومت صنایع در مقابل تحریم ها، گفت: صنعتگران با ایستادگی در برابر تحریم ها بدنبال توسعه و حداکثر کردن فراوری هستند.

وی ادامه داد: تامین نقدینگی عمده ترین مشکل صنایع محسوب می گردد که از این رو سعی نموده ایم تا با فعال کردن طرح های نیمه تمامی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، آن ها را به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: 50 درصد مسائل واحد های صنعتی مربوط به نقدینگی و مراجعه واحد ها به بانک ها،23 درصد مربوط به سازمان مالیاتی و18 درصد مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

صادقی اضافه نمود: یکی از اهداف ما بازسازی و نوسازی ماشین الات صنایع است تا از این طریق علاوه بر ایجاد فضای رقابتی برای حضور در بازار های داخلی و خارجی کالای بیشتری فراوری گردد.

وی با اشاره به تامین نقدینگی مورد احتیاج سرمایه در گردش برای یاری به صنایع، توضیح داد: احتیاج های واحد های فراوریی نسبت به گذشته شاهد افزایش 3 برابری بوده که بر این اساس ضروری است از تمام امکانات کشور استفاده گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری در سطح کشور برای رفع مسائل صنعتگران توضیح داد: ،این ستاد به طور مرتب در هفته سه جلسه برگزار می نماید که در این جلسات مسائل واحد ها رفع می گردد.

وی بر همکاری بانک ها برای رفع مسائل صنایع تاکید نمود و گفت: حدود 390 میلیارد تومان پرونده واحد ها در سال گذشته را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سرانجام با تاکید بر لزوم بازنگری مجلس در مالیات بر ارزش اضافه نموده، گفت: این بازنگری سبب می گردد تا از سلیقه و دخالت اشخاص در این امر اجتناب شده و مالیات ارزش اضافه نموده از مصرف کننده نهایی دریافت گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2278

به "تامین نقدینگی عمده ترین مشکل صنایع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین نقدینگی عمده ترین مشکل صنایع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید