تجمع خانواده های ایرانی قربانی تروریسم پ ک ک در دریابکر

به گزارش جعبه مهر، اعضای خانواده ایرانی که فرزندانشان فریب گروه پ ک ک را خورده و اسیر این فرقه شده اند، به تحصن خانواده های کرد ترکیه ای در دیاربکر پیوستند.

تجمع خانواده های ایرانی قربانی تروریسم پ ک ک در دریابکر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعضای خانواده ایرانی که فرزندانشان فریب گروه پ ک ک را خورده و اسیر این فرقه شده اند از صبح امروز با پیوستن به خانواده های متحصن در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر، همراهی خود را با این حرکت اعلام کردند.

در بیانیه ای که انجمن دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در این خصوص منتشر نموده آمده است: جنگ، خشونت، تروریسم و افراطی گری بلای جان انسانها در قرن اخیر است. غیرنظامیان، بچه ها، زنان و شهروندان عادی جزء آسیب پذیرترین بخش این پازل خشن هستند.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در طول سال ها فعالیت بشردوستانه و کوشش برای پیگیری و صیانت از حقوق بشر و حمایت از آسیب پذیرترین بخش های جامعه کردی در ایران، مجموعه اطلاعات قابل توجه و مستندی را گرداوری نموده است که متاسفانه بیانگر حجم وحشتناک خشونت علیه شهروندان کرد ایرانی از طرف گروه خشونت طلب و تروریستی پ.ک.ک، پژاک، ی.پ.گ و انواع شاخه هایی است که این گروه با هدف فرار از پیگرد قانونی ایجاد نموده است.

این مستندات بیانگر آن است که بچه ها زیر 18 سال متعددی اعم از دختر و پسر را به شیوه های مختلف فریب داده شده و به این گروه ملحق نموده اند و علاوه بر بهره کشی از آنها در امور نظامی و خشونت بار، آنها را از کانون خانواده، آموزش و زندگی متعارف دور نموده اند و فشارهای روحی، روانی و حتی جنسی بر آنها وارد می نمایند.

از سرنوشت اغلب آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. کما اینکه گفته شده بعضی از آنها کشته شده اند ولی هیچ جنازه یا اطلاع دقیقی از نحوه مرگ یا محل دفن و موارد مشابه وجود ندارد. این افراد طبق قوانین بین المللی مفقود محسوب می شوند و ضروری است برای معین تکلیف آنها عزم جمعی صورت پذیرد.

ما به نمایندگی از طرف تعداد کثیری از خانواده های قربانیان این گروه خشن و تروریستی از نهادهای بین المللی و دولت ترکیه که خواستگاه اصلی این گروه در این کشور واقع شده است و همچنین دولتهای ایران، عراق، سوریه، کشورهای اروپایی نظیر سوئد، فنلاند، نروژ، آلمان، ایتالیا و آمریکا می خواهیم که در مورد مطالبات اعضای حامی دیدبان حقوق بشر کردستان ایران به توضیح ذیل توجه ویژه نموده و اعلام می داریم که این NGO حامی حقوق بشر، آماده همکاری با همه نهادهای بین المللی و دولت ها در این خصوص است:

1- از ادامه فعالیت آزادانه تبلیغی- رسانه ای سازمان تروریستی، توزیعی و شبکه ای پ.ک.ک که با نام های مختلف نظیر پژاک، پ.ی.د، کودار، ی.ر.ک، ی.پ.گ ولی ماهیت مشترک در کشورهایی که فعالیت می نمایند جلوگیری بعمل آید. عدم اقدام فوری در این خصوص موجب آسیب دیدن تعداد بیشتری از بچه ها بی گناه خواهد شد.

2- اغلب سران این سازمان تروریستی، توزیعی و شبکه ای تحت تعقیب پلیس اینترپل بین المللی قرار دارند و شاکیان خصوصی دارند. لذا پیشنهاد ما این است که این افراد در کشورهایی که حضور دارند جلب و در همان کشورها محاکمه شوند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران آماده است تا با شاکیان خصوصی مذاکره و آنها را متعاقد کند تا شکایتشان را در کشور ثالث پیگیری نمایند.

3- ضمن تشکر از رسانه ها و فعالین سیاسی در کشور ترکیه که مهربانانه پذیرای این خانواده های رنج دیده بودند، می خواهیم صدای مظلومیت، این خانواده ها را به گوش جهانیان برسانند.

4- از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری می خواهیم که پدیده شوم کودک سرباز را که نقض آشکار حقوق بشر توسط پ.ک.ک و شاخه های آن مانند پژاک، ی.پ.گ است را محکوم و برای معین تکلیف و رهایی این بچه ها با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران همکاری کند.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2981

به "تجمع خانواده های ایرانی قربانی تروریسم پ ک ک در دریابکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع خانواده های ایرانی قربانی تروریسم پ ک ک در دریابکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید