تحصن معلمان اردنی

به گزارش جعبه مهر، معلمان اردنی قصد دارند امروز (چهارشنبه) در اعتراض به تعطیلی مقر سندیکای معلمان و توقف دو ساله فعالیت آن تحصن کنند. این اقدام در پی بازداشت اعضای شورای این سندیکا صورت می گیرد.

تحصن معلمان اردنی

به نقل از پایگاه خبری عربی 21، شخصیت های اردنی و احزاب سیاسی با صدور بیانیه ای اعلام کردند، تصمیم اخیر دادستان کل در خصوص این سندیکا ضربه و شوک شدیدی به ملت اردن است. این اقدام، تجاوز آشکار و واضح به آزادی های عمومی به شمار می آید و ناقض قوانین و اصول قانون اساسی است و با منافع ملی اردن منافات دارد.

از سوی دیگر، جماعت اخوان المسلمین اردن از عبدالله دوم، پادشاه این کشور خواست تا برای حل بحران معلمان وارد عمل شود.

به همین دلیل، عبدالحمید الذنیبات، ناظر کل جماعت اخوان المسلمین خواستار ابتکارعمل فوری برای آزادی اعضای سندیکای معلمان بازداشت شده و توقف هرگونه تنش از سوی تمامی طرف ها شد.

وی در ادامه توضیح داد: برای این که از این بحران خارج شویم، نیازمند یک راه حل حکیمانه، عاقلانه و فوری هستیم تا از افرایش تنش و بحران که تنها به منافع مخالفان و دشمنان خدمت می کند، ممانعت کنیم.

الذنیبات همچنین افزود: من از پادشاه اردن می خواهم برای مهار این بحران وارد عمل شود که به نفع موضع ملی یکپارچه است و قدرت ملی و وحدت شهروندان اردنی را تقویت می کند.

وی همچنین گفت: جماعت اخوان المسلمین تمامی امکانات و توانمندی های خود را برای پشتیبانی و حمایت از هرگونه تلاش رسمی یا مردمی با هدف حل این بحران و ممانعت از تنش و درگیری به کار می گیرد و برای آغاز رایزنی آرام، سرانجام بخشیدن به این بحران و بازگشت امور به حالت عادی آن تاسیس شده است.

نیروهای امنیتی اردن پیشتر در اقدامی غافلگیرانه علیه سندیکای معلمان 13 عضو برجسته آن را به اتهام تحریک، فساد، انجام فعالیت های مجرمانه و تخلف های مالی بازداشت کردند.

این بازداشت ها یک روز پس از تصمیم دستگاه قضایی اردن برای بستن مقر سندیکای معلمان و تعطیلی دو ساله آن صورت گرفت.

دولت امان در توضیح بازداشت چهره های سرشناس سندیکای معلمان، این سندیکا را به تلاش برای اخلال در خدمات اساسی دولت و آسیب زدن به زیرساخت های اردن متهم کرد.

امان اکتبر گذشته به اجبار با توافقی برای سرانجام دادن به این اعتصاب ها موافقت کرد، این توافق شامل افزایش 30 درصدی حقوق معلمان از سال جاری با هدف مقابله با بروز یک بحران سیاسی بزرگتر بود.

سندیکای معلمان اردن که 100 هزار عضو دارد، در چند هفته اخیر دولت امان را متهم کرد به اینکه دولت به اجرای این توافقنامه پایبند نیست.،ایسنا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6895

به "تحصن معلمان اردنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن معلمان اردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید