تحقق رونق فراوری، نیازمند اصلاح قوانین مزاحم است

به گزارش جعبه مهر، مدیر کل امور مالی استانداری خراسان شمالی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق فراوری گفت: برای تحقق رونق فراوری باید اصلاح قوانین مزاحم در دستور کار شورای گفت و گو قرار گیرد.

تحقق رونق فراوری، نیازمند اصلاح قوانین مزاحم است

محمد رضا پیروز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان این که برای تحقق شعار سال باید چند اتفاق مهم رخ دهد، اضافه نمود: بودجه های دولتی که به استان در قالب اعتبارات استانی و یا ملی اختصاص داده می شود، باید در حوزه هایی استفاده شود که اثربخشی خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: اختصاص این اعتبارات باید دقیقا زیرساخت های اقتصادی را مورد هدف قرار دهد تا منجر به ایجاد اشتغال شود.

پیروز اظهار کرد: قسمتی از عدم کارایی موثر در حوزه فراوری و اشتغال به وجود قوانین مزاحم و قوانین متداخل در یکدیگر باز می شود که باید این قوانین در شورای گفت و گو مورد بحث قرار گیرد و نسبت به اصلاح آن اقدامات لازم انجام شود.

وی توضیح داد: علاوه بر آن راهنمایی منابع اقتصادی به سوی اثرگذارترین گذاره های اقتصادی سوق داده شود و باید منابع اقتصادی که در قالب تسهیلات به بخش های مختلف اعطا می شود در اثرگذارترین حوزه ها مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید نمود: نوسازی صنایع یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، به طوری که در حال حاضر راندمان فراوری بالا نیست و یکی از علل دخیل در آن این است که هنوز صنایع به موج یک و دو در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به ساماندهی اصناف اشاره نمود و گفت: یکی از مشکلاتی که در خراسان شاقتصادی وجود دارد وجود واحدهای تجاری فاقد پروانه است هرچند که تعداد آن ها زیاد نیستند اما باید ساماندهی شوند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان شاقتصادی هم چنین به آموزش اصناف اشاره نمود و اضافه نمود: امروز تجارت یک صنعت و علم است و اگر فرد بازاری نسبت به آن مطلع نباشد، دچار مشکل خواهد شد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1448

به "تحقق رونق فراوری، نیازمند اصلاح قوانین مزاحم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق رونق فراوری، نیازمند اصلاح قوانین مزاحم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید