تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی

به گزارش جعبه مهر، منابع لیبیایی از تداوم حملات نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی در سایه درخواست های بین المللی برای توقف درگیری ها خبر دادند.

تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس از تداوم حملات نیروهای حفتر به این شهر اطلاع داد.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیاتبرکان الغضب وابسته به دولت لیبی گفت که نیروهای حفتر با حمله توپخانه ای به زندان عین زاره در طرابلس، سه نیروی امنیتی در این زندان را زخمی کردند.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که این آمار اولیه است و احتمال افزایش شمار زخمی ها وجود دارد زیرا در این حمله یک زندان و گروهی از زندانیان هدف قرار گرفته اند.

ادامه حملات نیروهای حفتر در حالی است که احمد المسماری سخنگوی این نیروها روز شنبه گذشته از موافقت با آتش بس انسانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اطلاع داده بود.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس مقر دولت السراج را شروع نموده اند و در کوشش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

پیشتر هیأت سازمان ملل و سفارتخانه های چند کشور اروپایی و عربی در بیانیه هایی از طرف های درگیر در لیبی خواسته بودند که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، آتش بس انسانی اعلام نمایند.

خ

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5380

به "تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید