تهیه دستورالعمل تاکسی های اینترنتی

به گزارش جعبه مهر، تفاهمنامه ارائه کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال در حوزه حمل ونقل عمومی با مشارکت بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای امضا شد.

تهیه دستورالعمل تاکسی های اینترنتی

به گزارش خبرنگاران، این تفاهمنامه با حضور معاون وزیر کشور بین اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، فروشگاه زنجیره ای افق کورش و بانک قرض الحسنه مهر ایران به امضا رسید که براساس آن در گام نخست و اختصاص اعتباری معادل 10 هزار میلیارد ریال، امکان ارائه کارت اعتباری خرید برای 400 هزار نفر از رانندگان تاکسی و سایر فعالان حوزه حمل ونقل عمومی شهری فراهم شده است.

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این مراسم از تهیه دستورالعمل تاکسی های اینترنتی اطلاع داد و گفت: مسائل تاکسی های اینترنتی به زودی حل خواهد شد و دستورالعملی نیز برای آن تهیه شده است.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز با اشاره به شرایط و مسائل مالی، اظهار کرد: معاون عمرانی وزیر کشور تکالیفی را بر عهده ما گذاشتند تا به اقتصاد رانندگان فعال در حوزه حمل ونقل عمومی یاری کنیم. در حوزه بیمه نیز توانستیم اقدامات دیگری انجام دهیم. همچنین در حوزه معیشت نیز لازم بود خدماتی ارائه گردد که با مشارکت فروشگاه های زنجیره ای افق کورش و بانک قرض الحسنه مهر ایران توانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا رانندگان مایحتاج خود را با حفظ کرامت انسانی تامین نمایند.

به گفته ضامنی، سالانه مبلغ 24 میلیون ریال در اختیار رانندگان قرار داده خواهد شد تا بتوانند مایحتاج خود را تامین نمایند. در این طرح هزار میلیارد تومان برای یاری به رانندگان تخفیف داده خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز درباره بیمه تاکسی ها گفت: نخستین کار مشترکی که با تاکسیرانی سال گذشته انجام شد صدور بیمه نامه های خودرو بود که با همکاری بیمه دانا، بانک قرض الحسنه مهر ایران و اتحادیه تاکسیرانی انجام شد و طی آن بیمه نامه هایی با کارمزد صفر درصد نیز تعریف شد که در نظام بانکی اتفاق جدیدی بود.

اکبری اضافه نمود: به پیشنهاد اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گام دوم را در راستای معیشت تاکسیرانان برداشتیم که در این راستا نیز توافق سه جانبه ای رخ داد و فروشگاه افق کورش نیز توافق کرد کارت هایشان را با اعتبار بانک در اختیار رانندگان قرار دهند. بانک نیز در فاز اول قرار شد که 1000 میلیارد تومان در 3 مرحله تخصیص دهد. این مبلغ امکان افزایش دارد؛ یعنی اگر فروشگاه افق کورش تمایل پیدا کند آماده افزایش مبلغ و مدت تقسیط وام هستیم.

با اجرای این طرح به هر یک از رانندگان متقاضی در هر سال اعتباری معادل 24 میلیون ریال طی 3 نوبت (هر 4 ماه یکبار) با تسهیلات قرض الحسنه برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای کورش اختصاص خواهد یافت. به هر یک از متقاضیان پس از انجام فرایند ثبت نام و تشکیل پرونده در بانک، در مرحله نخست مبلغ 8 میلیون ریال اعتبار در قالب کارت خرید تخفیف داده می گردد. افراد پس از دریافت اعتبار نسبت به خرید از فروشگاه مذکور اقدام خواهند کرد و اعتبار تخصیصی را طی 4 قسط (ماهانه مبلغ 2 میلیون ریال) بازپرداخت می نمایند و پس از اتمام آخرین قسط مجددا مبلغ 8 میلیون ریال به روش اعلامی تا 3 مرحله در سال در کارت رانندگان شارژ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، متقاضیان تا 15 شهریور می توانند با مراجعه به سامانه جامع اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به نشانی https://www.irtusan.ir/ نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست صدور کارت خرید اقدام نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2582

به "تهیه دستورالعمل تاکسی های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه دستورالعمل تاکسی های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید