توافق واشنگتن و دهلی نو برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای در هند

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - واشنگتن و دهلی نو اعلام کردند در خصوص تقویت همکاری های هسته ای و امنیتی از جمله ساخت 6 نیروگاه برق هسته ای در هند توافق کردند.

توافق واشنگتن و دهلی نو برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای در هند

به گزارش پنجشنبه خبرنگاران به نقل از رویترز، این توافق در جریان گفت وگوهای دو روزه مقام های دو کشور در واشنگتن حاصل شد. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کوشش نموده است تا محصولات بیشتری در حوزه انرژی به هند بفروشد. هند سومیین خریدار بزرگ نفت در دنیاست.

در بیانیه ای که بعد از مذاکرات ویجی گوکهاله وزیر خارجه هند و آندریا تامپسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل صادر شد، آمده است: دو طرف متعهد شدند همکاری های دوجانبه امنیتی و هسته ای از جمله ساخت 6 نیروگاه برق هسته ای در هند را تقویت نمایند.

این بیانیه جزئیات بیشتری در خصوص همکاری های هسته ای ارائه نکرد. آمریکا و هند بیش از یک دهه است که در خصوص ساخت راکتور هسته ای گفت وگو می نمایند.

هند کوشش می نماید تا سال 2024 ظرفیت هسته ای خود را سه برابر نموده و از اتکای اقتصاد خود به سوخت های فسیلی بکاهد. هند و روسیه در ماه اکتبر گذشته توافقی برای ساخت 6 راکتور هسته ای در هند امضا کردند.

شبک**9423**1908

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1309

به "توافق واشنگتن و دهلی نو برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق واشنگتن و دهلی نو برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید