توجه به ظرفیت های داخلی کشور باعث رونق فراوری می گردد، ضرورت توسعه همکاری با کشور های همسایه

به گزارش جعبه مهر، عضو انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی گفت: توجه دولت ها به ظرفیت داخلی منجر به رونق فراوری خواهد شد.

توجه به ظرفیت های داخلی کشور باعث رونق فراوری می گردد، ضرورت توسعه همکاری با کشور های همسایه

محمد امیرزاده عضو هیئت مدیره انجمن صادرنمایندگان خدمات فنی مهندسی در گفت وگو با خبرنگار ؛ با اشاره به وضعیت صادرات خدمات فنی مهندسی در سال گذشته گفت: متأسفانه موانع مربوط به صدور ضمانت نامه ها سال خوبی را پشت سر نگذاشته است، اینکه در سال آینده به روند بهتری در صدور خدمات فنی - مهندسی ایران به طور مستقیم برسیم بستگی به وضعیت روابط سیاسی ما با کشورهای همسایه دارد.

او ادامه داد: از سویی دیگر حل مشکل ضمانت نامه، امکان فعالیت در کشورهای همسایه و شرکای منطقه ای مانند افغانستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و عمان را فراهم می نماید؛ این کشورها به کار با شرکت های ایرانی علاقمند هستند و شرکت های ایرانی هم در برخی از این کشورها پروژه های ماندگاری را به انتها رسانده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرنمایندگان خدمات فنی مهندسی با اشاره به استمرار و توسعه روند همکاری با شرکای مالی سایر کشورها توضیح داد: باید مسائل سیاسی، روابط بین المللی، ضمانت نامه ها و تأمین سرمایه را بهبود بخشید، این اصلاحات ضروری است که به دلیل تشدید تحریم ها در اولویت مسئولان و فعالان بخش خصوصی قرار بگیرد.

امیرزاده افزود: شرکت های ایرانی فعال در خدمات فنی و مهندسی هیچ وابستگی در مرحله اجرا به طرف های دیگر ندارند و می توانند به طور مستقل با کارفرمایان کار نمایند اما متأسفانه تحریم ها باعث شده شرکت های همکار و کارفرمایان از طرف ایرانی دوری نمایند.

او اعلام کرد: در برخی از کشورها تأکید شده که کار به شرکت های محلی واگذار گردد بنابراین ضروری است برای شکستن این فضا از تمام ظرفیت های کشور استفاده گردد.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرنمایندگان خدمات فنی مهندسی گفت: فعالان مالی امیدوارند که در سال آینده مسائل مالی بهبود پیدا کند هر چند شواهد از شرایط سخت تر حکایت می نماید با وجود تمام موانع خارجی توسعه ایران، نگاهی کوتاه به تاریخ کشور نشان می دهد که هر زمان دولت ها به ظرفیت های داخلی توجه و از موقعیت استراتژیک ایران بهره برداری نموده اند اقتصاد به رونق رسیده است.

امیرزاده افزود: زمانی با اتکا به همین موقعیت سوق الجیشی، فرش ایرانی تجاری شد امروز هزاران ظرفیت دیگر به اقتصاد کشور اضافه شده اما بهره آن عاید مردم ایران نشده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2790

به "توجه به ظرفیت های داخلی کشور باعث رونق فراوری می گردد، ضرورت توسعه همکاری با کشور های همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به ظرفیت های داخلی کشور باعث رونق فراوری می گردد، ضرورت توسعه همکاری با کشور های همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید