تولیدنمایندگان داخلی باید به پایگاه های فکری علمی اعتماد نمایند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی امروز در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشی اظهار داشت: چند سالی است که این نمایشگاه برگزار و سال به سال به اهمیت آن افزوده می گردد.

تولیدنمایندگان داخلی باید به پایگاه های فکری علمی اعتماد نمایند

وی با بیان اینکه گاهی زمان، ارزش و اعتبار کارها را دقیق تر نشان می دهد، گفت: در حال حاضر دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، ظرفیت های خوبی دارند که آن را می توانیم در رتبه بندی های علمی مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: ما رتبه 16 فراوری علم و رتبه اول سرعت رشد فراوریات علمی را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داده ایم.

وزیر علوم با بیان اینکه همچنین در منطقه رتبه اول را از نظر رشد فراوریات علمی داریم، گفت: ما باید به سمت فراوری ثروت و کارآفرینی حرکت کنیم که در این راستا پارک های علم و فناوری از چند سال گذشته ایجاد شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در برخی رشته های تخصصی ایران رتبه زیر 10 را در بین مراکز جهان به خود اختصاص داده است.

غلامی تاکید نمود: وزارت علوم در راستای حمایت از تبدیل دانش و فناوری به دستاوردهای کاربردی حمایت های مالی را از حوزه پژوهش به سمت حمایت از شرکت های جوان راهنمایی نموده است.

وی ادامه داد: در حالی که در مجموع بخش کمی از اعتبارات پژوهشی را داریم، حمایت ها را به این شرکت ها سوق داده ایم.

وزیر علوم تاکید نمود: اگر تمام دستگاه ها اعتبارات پژوهشی را به این سمت سوق دهند، یک حرکت جهادی و ملی انجام می گردد که با اقتدار کشور ما همراه است.

غلامی اعلام کرد: در حوزه حمایت از پژوهش ها، صندوق های نوآوری و شکوفایی به عنوان سرمایه گذار روی طرح های فناورانه حضور دارند که به صورت ریسک پذیر فعالیت می نمایند و از شرکت های در حال رشد حمایت هایی را در نظر گرفته اند.

وی تاکید نمود: ما ظرفیت های بالایی داریم اگر چه تجربه این کار خیلی طولانی نیست اما نمونه های متفاوتی داشته ایم؛ لازم است که تمام فراورینمایندگان داخلی در بخش های صنعتی به پایگاه های فکری اعتماد نمایند و قدم بگذارند و همکاری خود را با این نهادها شروع نمایند.

وزیر علوم اظهارداشت: نمونه های خوبی برای عرضه تقاضای فناوری داریم که حاصل آن پیش روی صاحبان فناوری و بخش صنعت خواهد بود. امیدواریم این موضوع روز به روز تقویت گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 856

به "تولیدنمایندگان داخلی باید به پایگاه های فکری علمی اعتماد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدنمایندگان داخلی باید به پایگاه های فکری علمی اعتماد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید