جریمه یک میلیونی برای کارمند تنسنت به دلیل پیوستن به شرکت رقیب

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، چن شو یکی از کارمندان سابق شرکت تنسنت از سوی دادگاهی در چین در خصوص نقض توافقنامه عدم رقابت که با این شرکت امضا کرده بود، محکوم شد و باید جریمه ای 1.1 میلیون یوانی (167 هزار دلار) بپردازد.

جریمه یک میلیونی برای کارمند تنسنت به دلیل پیوستن به شرکت رقیب

این توافقنامه که میان کارفرما و کارمند برای مدتی معین و در محدوده جغرافیایی معین به منظور عدم رقابت و حفظ منافع تجاری تنظیم و امضا می شود.

کمتر از 6 ماه پس از آنکه چن شرکت تنست را ترک کرد، رفتارهای او حاکی از آن بود که وی به تیک تاک (متعلق به بایت دنس) پیوسته است. چن یکی از ادیتورهای سابق تنست است که در مارس 2019 میلادی این شرکت را ترک کرد. در آگوست 2019 میلادی در موقعیت های مختلف او در دفتر بایت دنس رصد شد. این امر احتمالاً نشان می داد چن قبل از سرانجام یافتن بازه الزامی ذکر شده در توافقنامه عدم رقابتی تنست به رقیب آن پیوسته است.

به گفته تنست حضور چن در بایت با دیدار معمولی متفاوت بوده و همچنین شواهدی از ارتباط ایمیلی میان چن و بایت دنس در اختیار دارد.

در مقابل این مدیر سابق تنسنت ادعا می کند قرارداد همکاری جدید با بایت دنس امضا نکرده و نمی توان این امر را نقض توافقنامه عدم رقابتی دانست.

به هر حال طبق رأی دادگاه چن علاوه بر پرداخت 1.1 میلیون یوان غرامت باید 158 هزار 900 یوانی که در ازای امضای توافقنامه غیر رقابتی دریافت کرده، به شرکت بازگرداند.

این درحالی است که رقابت میان بایت دنس و تنست در سال های اخیر افزایش یافته است و هر دو شرکت در پی دستیابی به رجحان در بازار در حوزه های مختلف کسب و کار هستند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9734

به "جریمه یک میلیونی برای کارمند تنسنت به دلیل پیوستن به شرکت رقیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه یک میلیونی برای کارمند تنسنت به دلیل پیوستن به شرکت رقیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید