جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام ایران زمین در گرگان شروع شد

به گزارش جعبه مهر، سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام با حضور جمعی از سفرا، مهمانان خارجی و داخلی، مدیران وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران استان گلستان در گرگان شروع شد.

جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام ایران زمین در گرگان شروع شد

ایرنا:این جشنواره با حضور هنرمندان 29 استان در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان و با اسقبال بیش از 2 هزار نفری مردم از آیین افتتاحیه آن شروع شده و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها بیانگر ریشه های مشترک اقوام مختلف در جفرافیای ایران زمین دارد و برگزاری آن موجب مودت، دوستی و تحکیم اتحاد اقوام می گردد.

هادی حق شناس ضمن خوش آمدگویی به سفرا و مهمانان خارجی حاضر در این جشنواره گفت : وجه مشترک دیدارهای امروز با سفرای چین ، قزاقستان و ترکمنستان، تمایل شدید نمایندگان این کشورها برای تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی، مالی و سیاسی با ایران بود.

وی گفت: گلستان ظرفیت های زیادی در حوزه محصولات زراعی ، کالاهای کشاورزی و صنایع ساختمانی دارد که می تواند از آن ها برای افزایش تبادلات مالی با چین، ترکمنستان و قزاقستان استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این مراسم این استان را پایتخت اکوتوریسم کشور عنوان نمود و گفت: با استمرار برگزاری این جشنواره، میزبانی از گردشگران در استان افزایش یافته و گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

ابراهیم کریمی بیان داشت: در این جشنواره 200 غرفه شامل صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر و روستاهای هدف گردشگری برپا شده است.

وی گفت: همچنین 20 گروه موسیقی سنتی و آیینی در این جشنواره برنامه اجرا می نمایند که در میان آن ها هنرمندانی بعضی کشورها از جمله عراق و قزاقستان نیز حضور دارند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از امشب تا 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان و پس از آن 26 تا 29 آبان به میزبانی گنبدکاووس برگزار می گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3953

به "جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام ایران زمین در گرگان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام ایران زمین در گرگان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید