حسن محبی: هنوز هم تفکرات رسول خادم در کشتی پیاده می گردد

به گزارش جعبه مهر، ثبت نام امیر رضا خادم آن هم در شرایطی که اعلام نموده به انتخابات ورود نمی کندف واکنش بسیاری را در پی داشته است. بسیاری بر این عقیده هستند که امیر با برنامه ریزی رسول وارد عرصه رقابت شده است.

حسن محبی: هنوز هم تفکرات رسول خادم در کشتی پیاده می گردد

ناصر انصافی مقدم - کار ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی از روز چهارشنبه هفته پیش شروع شده تا پس از انجام انتخابات ریاست این فدراسیون که زمان آن را متعاقبا وزارت ورزش اعلام خواهد نمود، کشتی از شرایط بلاتکلیفی و بحرانی خارج شده و با انتخاب رییس جدید خود، سر و سامان یافته و شرایطی بهتری پیدا کند. امیررضا خادم در نخستین روز ثبت نام به فدراسیون کشتی رفت تا رسما خود را به عنوان نخستین کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی معرفی کند. در دوره ای که امیر خادم رییس فدراسیون کشتی بود، تیم ملی کشتی آزاد ایران با سرمربیگری و راهنمایی محمدحسن محبی توانست در مسابقه های دنیای سال 2002 تهران به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

آقای محبی، امیررضا خادم که قصد حضور در انتخابات را نداشت، به عنوان اولین نفر ثبت نام کرد، می خواستم نظر شما را در این باره بدانم؟

اجازه بدهید در این خصوص هیچ صحبتی نکنم، چرا که ممکن است شائبه هایی پیش بیاید و خوشایند هیچ کس نباشد. بهتر است کار ثبت نام تمام گردد و آنگاه می توان در باره همه افرادی که ثبت نام نموده اند، به صورت کلی صحبت کرد. در حال حاضر نظر و صحبت خاصی در خصوص ثبت نام امیررضا خادم ندارم.

به هر حال شما در زمان ریاست امیررضا خادم در فدراسیون کشتی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران بودید و توانستید تیم ملی را برای چهارمین بار قهرمان دنیا کنید.

تنها چیزی که در باره امیررضا خادم می توانم بگویم به مسایل فنی تیم ملی در آن موقع مربوط می گردد و در باره ویژگی ها و توانایی های شخصی و اجرایی او صحبتی نمی کنم. در آن دوره، امیر خادم علاوه بر ریاست فدراسیون کشتی، مدیر فنی تیم ملی هم بود اما به هیچ وجه در کار فنی مربیان تیم ملی دخالت نمی کرد و به کادر فنی اختیار تام داده بود. البته در جاهایی هم که لازم بود به عنوان مدیر فنی نظر خود را با ما در میان می گذاشت و توصیه های لازم را می کرد اما هیچوقت دخالتی در کارهای فنی نمی کرد و این از محسنات امیر خادم بود. او به خرد جمعی و تصمیم و کار مربیان تیم ملی کشتی آزاد احترام می گذاشت.

خود شما قصد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را ندارید؟

هیچ وقت علاقه ای برای ورود به مسایل اجرایی کشتی و ریاست فدراسیون کشتی نداشته ام و حالا هم ندارم. من فقط یک مربی کشتی هستم و وظیفه من سازندگی نوجوانان و جوانان برای آینده کشتی ایران در استان کرمانشاه است. بهتر است هر کس در جایگاهی که هست کار کند.

گرچه کار ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون کشتی شروع شده اما زمان برگزاری انتخابات هنوز از سوی وزارت ورزش تعیین نشده است، به نظر می رسد کار برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی پس از استعفای چند ماه پیش رسول خادم، قدری طولانی شده است، نظر شما در این باره چیست؟

وزارت ورزش بهتر است هر چه زودتر انتخابات فدراسیون کشتی را برگزار کند تا کشتی از شر تفکرات قبلی در این فدراسیون نجات پیدا کند. کشتی مدت هاست درگیر مسائل و گرفتاری های زیادی است. تفکرات قبلی هنوز هم در تصمیم گیری های چند ماه اخیر دیده می گردد.

آقای محبی به تفکرات قبلی در تصمیم گیری های اخیر فدراسیون کشتی اشاره کردید، منظور خود را می توانید واضح تر بیان کنید؟

ببینید من چه در کشتی باشم و چه نباشم، حرف های خود را به صورت واضح و شفاف می زنم. من اول از همه منافع کشتی کشورم را در نظر می گیرم. همگان برادران محبی (محمدحسین و محمدحسن) را خیلی خوب می شناسند و نیازی به پنهان شدن پشت افراد و قضایای مختلف کشتی را نداریم. هنوز هم تفکرات رییس قبلی فدراسیون کشتی در این فدراسیون وجود دارد و خط و ربط ها از سوی او به حمید بنی تمیم که حکم سرپرستی گرفته است، داده می گردد. مربیانی که برای تیم های ملی کشتی آزاد دعوت شده اند، غالبا کار باشگاهی ننموده اند. سال گذشته علیرضا رضایی سرمربی تیم امید در رقابت های جام تختی در تبریز به عنوان مربی کنار تشک می نشست اما سال جاری در کرمانشاه او دیگر مربی نبود و از آنجاییکه حکم سرپرستی نایب رییسی فدراسیون کشتی را گرفته است، با کت و شلوار پشت میز نشسته بود. همینطور غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که پشت میز نشسته بود و کسان دیگر هم مثل مجید خدایی بودند که پشت میزنشین شده بودند. اینها که انرژی مربیگری و کار کردن دارند، چرا پشت میز می نشیند و در مسابقه های جام تختی مربیگری نمی نمایند؟ وظیفه مربیان و سرمربیان تیم های ملی، کوچ کردن و مربیگری کردن است و پشت میز نشستن نیست. این واقعا جای سوال دارد و فکر می نمایند ما متوجه قضایا نیستیم. از سوی دیگر مربیان تیم های ملی باید در ابتدا در باشگاه های خود کار سازندگی نموده باشند که معمولا اینطور نیست.

چه نظری در باره نتایج بدست آمده تیم چهار نفره کشتی آزاد ایران در تورنمنت بین المللی جام دان کلوف بلغارستان دارید؟

کسب دو مدال طلا و یک برنز با چهار کشتی گیر در جام بسیار معتبر دان کلوف بلغارستان واقعا عالی و رضایت بخش بود. به خصوص رضا یزدانی که پس از سه سال دوری از تشک و میدان مسابقه توانست به مدال برنز برسد. من خودم یک بار در سال های پیش در جام دان کلوف کشتی گرفته ام و می دانم که میدان بسیار سختی است و تیم های مطرح دنیا با کشتی گیران نامدار خود در آن شرکت می نمایند. من آن سال با شکست از اسماعیل آبیلوف بلغاری که قهرمان دنیا بود، به مقام چهارم رسیدم و آبیلوف مدال طلا گرفت. در آن سال هیچیک از کشتی گیران تیم ایران نتوانستند در جام دان کلوف بلغارستان مدال بگیرند. سطح این جام همواره بالا بوده است. من به عنوان یک قهرمان کشتی می دانم که رضا یزدانی برای دریافت همین مدال برنز چقدر زحمت و زجر کشیده است. او از موی سر تا ناخن پایش درد کشیده تا به اینجا رسیده و امیدوارم که به حقش که کسب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن 97 کیلوگرم و کسب مدال دیگری از مسابقه های دنیای است، برسد. کشتی ورزش بسیار سختی است و برای همین قهرمان شدن در هر میدانی برای هر کشتی گیری کار بسیار سختی است، باور کنید حتی مصطفی حسین خانی که در جام دان کلوف بدون مدال ماند، هم بسیار زحمت کشید و تا پای جان مبارزه کرد. کار حسن یزدانی و پرویز هادی هم با تصاحب مدال های طلای جام دان کلوف بسیار ستودنی و ارزشمند بود.

از دو برادرزاده خود یعنی ارشک و یدالله محبی بگویید.

ارشک و یدالله محبی دو فرزند برادر بزرگترمان کاظم محبی و با هم برادر هستند. تا آنجاییکه می دانم ارشک محبی برای مسابقه های قهرمانی امیدهای آسیا در مغولستان و یدالله محبی برای مسابقه های قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین به اردو دعوت شده اند که امیدوارم در این دو میدان با کسب مدال طلا بتوانند خانواده محبی ها را نزد مردم ایران سربلند سازند.

5،1

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1278

به "حسن محبی: هنوز هم تفکرات رسول خادم در کشتی پیاده می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "حسن محبی: هنوز هم تفکرات رسول خادم در کشتی پیاده می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن محبی: هنوز هم تفکرات رسول خادم در کشتی پیاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید