حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

به گزارش جعبه مهر، معاون میراث فرهنگی گفت: حفاظت از باغ سیب کرج و کاخ مروارید براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ثبت ملی این اثر در فهرست میراث ملی لازم الاجراست.

حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور امروز چهارشنبه 11 مهر 97 با بیان این مطلب افزود: آثاری که در فهرست میراث ملی به ثبت می رسند واجد ارزش هایی هستند و باید براساس قوانین مربوط به ثبت، مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرند.

او توضیح داد: ثبت ملی آثار در فهرست میراث ملی با در نظر دریافت منافع ملی عامه انجام می گردد، باغ سیب کرج نیز از جمله آثاری است که ثبت آن با خواست و اراده مردم و براساس وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی به انجام رسیده است.

طالبیان گفت: حفاظت از این اثر طبیعی همچنین در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفته است، بنا بر این موارد و مصوبات قانونی، سازمان میراث فرهنگی از ثبت ملی این اثر دفاع خواهد نمود و بی شک دادگاه صالحه نیز منافع ملی را بر منافع دستگاهی ارجحیت خواهد داد.

معاون میراث فرهنگی افزود: اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان یک سند بالادستی برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و عجیب است که بنیاد مستضعفان بدون توجه به اسناد بالادستی برای خارج کردن باغ سیب از ثبت ملی اقدام نموده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 437

به "حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید