خبرنگاران ایران ادعای نظم خواهی دولت ترامپ را زیرسوال برد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه تخطی آمریکا از قوانین بین المللی را به عنوان مدرکی دال بر پذیرفته نشدن درخواست نظم خواهی دولت ترامپ از سوی مردم این کشور، زیر سوال برد.

خبرنگاران ایران ادعای نظم خواهی دولت ترامپ را زیرسوال برد

موسوی در توییتی نوشت: چگونه رژیم آمریکا که معتاد به زیرپاگذاشتن قوانین و ضوابط بین المللی در جهان است، از مردم عادی آمریکا انتظار دارد درخواست اجرای قانون و نظم را باور کنند!؟

وی به سخنان چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره داشت که خود را رئیس جمهوری قانون و نظم خوانده و تهدید کرده بود هزاران هزاران نظامی مسلح و مامور اجرای قانون را در شهرهای مختلف آمریکا برای سرکوب اعتراض های اخیر مستقر می کند.

ترامپ دلیل این تصمیم را ناکامی فرمانداران و مقام های محلی در اتخاذ اقدام های لازم برای پایان دادن به ناآرامی های داخلی در آمریکا برشمرد.

ترامپ خود را متحد معترضان قانونی خواند و آنارشیست ها را مسئول خشونت و غارتگری در آمریکا اعلام نمود.

وی در حالی اینگونه سخن می گفت که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا در جریان یک تجمع اعتراضی، از داخل کاخ سفید به طرف معترضان مسالمت آمیز ضدنژادپرستی، گلوله های پلاستیکی، نارنجک و گاز اشک آور شلیک می کردند.

اعتراض های ضدنژادپرستی درپی قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست آمریکا آغاز شد و از ایالات متحده به کشورهای مختلف جهان سرایت کرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6516

به "خبرنگاران ایران ادعای نظم خواهی دولت ترامپ را زیرسوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران ادعای نظم خواهی دولت ترامپ را زیرسوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید