خبرنگاران جذب 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دستور کار مسئولان کرمانشاه

به گزارش جعبه مهر، کرمانشاه- خبرنگاران- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یکی از برنامه های در دست اقدام این سازمان را جذب 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مطرح نمود و گفت: با همه توان برای تحقق این کار سخت کوشش می کنیم.

خبرنگاران جذب 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دستور کار مسئولان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محسن دارابی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه به تشریح برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت برای سال 98 پرداخت و گفت: یکی از برنامه های در دست اقدام، صدور 90 فقره پروانه ایجاد و توسعه واحدهای فراوریی در حوزه صنعت است.

وی ایجاد 2 هزار و 283 فرصت شغلی را از دیگر اقدام های در دست اجرا بیان نمود و اضافه کرد: جذب 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت از دیگر برنامه های تدوین شده است.

دارابی همچنین راه اندازی 35 واحد صنعتی غیرفعال را از دیگر برنامه های در دست اجرای سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال مطرح کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه به برنامه های بخش معدن نیز اشاره و گفت: صدور 17 مورد پروانه اکتشاف معادن با 110 نفر اشتغالزایی از جمله این برنامه هاست.

وی سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی و استخراج 400 هزار تنی مواد معدنی را از دیگر برنامه های تدوین شده سازمان صمت برای امسال مطرح کرد.

دارابی همچنین از تصمیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای فعال سازی 20 واحد معدنی راکد و انجام 250 مورد بازرسی از معادن در سال 98 نیز اطلاع داد.

کوشش برای صادرات سه میلیارد دلاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه با اشاره به قابلیت مرزهای استان، از کوشش برای رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری تا سرانجام امسال اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد این مهم محقق گردد.

وی برگزاری 41 نمایشگاه تخصصی در سطح استان طی امسال و ایجاد و توسعه 24 مورد فروشگاه زنجیره ای و بزرگ را از دیگر برنامه های در دست اقدام مطرح کرد.

دارابی، بازسازی و نوسازی 40 واحد صنعتی، اتمام 30 طرح در دست اجرا و تأمین نقدینگی 50 واحد صنعتی برای افزایش فراوری را از دیگر برنامه هایی مطرح کرد که انجام آن با جدیت دنبال می گردد.

ایجاد بیش از 18 هزار فرصت شغلی

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به کوشش برای ایجاد 18 هزار و 360 فرصت شغلی پایدار و فصلی (موقت) در امسال اطلاع داد و گفت: بیشترین اشتغال پیش بینی شده پایدار و فصلی در حوزه صنعت با هشت هزار و 782 مورد است.

وی گفت: در حوزه تجارت نیز هشت هزار و 612 مورد و در حوزه معدن نیز 966 فرصت شغلی ثابت و فصلی (موقت) پیش بینی شده است.

دارابی در سرانجام و با بیان اینکه از مجموع فرصت های شغلی پیش بییی شده بیش از 10 هزار و 400 مورد آن ثابت و پایدار خواهد بود، میزان اعتبار مورد احتیاج برای فراهم کردن 18 هزار و 360 فرصت شغلی پیش بینی شده را 9 هزار و 300 میلیارد ریال مطرح کرد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش یک هزار واحد فراوریی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمانشاه در سال 97 را 18.6 درصد خاطرنشان کرد.

7458/ 8066

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2151

به "خبرنگاران جذب 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دستور کار مسئولان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جذب 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دستور کار مسئولان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید