خبرنگاران روزانه 400 تن پسماند در خرم آباد تولید می شود

به گزارش جعبه مهر، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد گفت: روزانه 400 تن پسماند در خرم آباد تولید می شود این شهرستان بیشترین میزان تولید زباله را در لرستان دارد.

خبرنگاران روزانه 400 تن پسماند در خرم آباد تولید می شود

بهزاد رضوانی روز دوشنبه به رسانه ها خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی برای تنظیف شهرشکل نگرفته و تولید زباله یکی از جدی ترین مسایل حوزه شهری خرم آباد است .

وی افزود: با توجه به اینکه حمل زباله ها از هفت شب آغاز می شود از شهروندان انتظار داریم پسماندهای خود را صبح یا ظهر به خارج از منزل منتقل نکنند چراکه زباله گردها و حیوانات با پاره کردن کیسه های زباله، باعث آلودگی منظر و فضای شهری می شوند.

وی گفت: تلاش کردیم با اطلاع رسانی در فضای مجازی و ساختن کلیپ های آموزشی، چاپ و نصب بنر حفظ نظافت شهر فرهنگ سازی کنیم اما هنوز فرهنگ عمومی آن شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تولید روزانه بیش از 400 تن پسماند در مرکز لرستان، فرهنگ سازی و مسئولیت پذیری عمومی در این حوزه ضرورت پیدا می کند.

رضوانی گفت: بعضی شهروندان کیسه زباله های خود را روی صندوق عقب خودرو می گذارند تا در نزدیک ترین مخزن زباله بیندازند اما گاهی در بین راه افتاده و محیط شهر را کثیف می کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد افزود: براساس نتایج پژوهشی که روی 10 شهر با جمعیت مشابه انجام شد خرم آباد بیشترین میزان تولید زباله را داشت، این مساله نشان می دهد که اگر شرایط به همین شیوه ادامه پیدا کند در آینده با چالش های زیست محیطی روبرو می شویم.

رضوانی بر لزوم اقدامات فرهنگی برای کاهش تولید زباله تاکید کرد و گفت: از آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه ها انتظار داریم که با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان برجسته و ساخت برنامه های آموزش شهروندی مدیریت شهری را در این زمینه یاری کنند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8662

به "خبرنگاران روزانه 400 تن پسماند در خرم آباد تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 400 تن پسماند در خرم آباد تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید