خبرنگاران 22 نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی کیاشهر شناسایی شد

به گزارش جعبه مهر، رشت-خبرنگاران- فرماندار آستانه اشرفیه گفت: امسال 22 نقطه خطر آفرین در آبهای ساحلی این شهرستان شناسایی و نسبت به استقرار نیروهای امداد و نجات در این مناطق اقدام شده است.

خبرنگاران 22 نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی کیاشهر شناسایی شد

یونس محمودی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه ایجاد کمپ های موقت و استراحتگاه را در ماندگاری مسافران و گردشگران موثر دانست و ادامه داد: امسال سه شناگاه (طرح سالمسازیدریا) در مناطق پل چوبی ، انبارسر و عسگرآباد بخش بندرکیاشهر بر اساس دستورالعمل های ابلاغی راه اندازی و بیش از 40 نفر از عوامل خدماتی ، امداد و نجات ، نیروی انتظامی ، نجات غریق به همراه امکانات و تجهیزات در این طرح ها مستقر شده اند.

وی از مردم محلی و گردشگران خواست تا از ریختن زباله در سواحل بندرکیاشهر این شهرستان پرهیز ودر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست همکاری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه خدمات اولیه و ضروری مسافران و گردشگران در سطح سواحل منطقه اضافه کرد: تامین آب شرب ، ایجاد روشنایی راستا تردد گردشگران ، ایجاد سرویس های بهداشتی از ضروریات مورد نیاز مسافران در سواحل است که می تواند زمینه ساز اقامت آنان در شهرستان شود.

محمودی با اشاره به اینکه اضافه کرد: همچنین امسال تعداد 22 نقطه خطر آفرین نیز در آبهای ساحلی این شهرستان شناسایی و نسبت به استقرار نیروهای امداد و نجات در این مناطق اقدام شده است.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای سواحل این شهرستان در رونق بخش گردشگری گفت: استفاده مطلوب از ظرفیت های بخش گردشگری سواحل در رونق اقتصادی منطقه به ویژه برای ساکنان مناطق ساحلی نقش موثری خواهد داشت ، ضمن انکه بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی نیز در سواحل بایستی مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

فرماندار آستانه اشرفیه، بهره گیری از تعاملات اجتماعی را در کاهش ناهنجاری های سواحل موثر دانست و یادآور شد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در سواحل با ارائه کارهای فرهنگی متناسب رفع خواهند شد.

محمودی از کلیه اعضای ستاد سواحل این شهرستان خواست تا از هیچ کوششی در جهت بهره وری مناسب و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در سطح سواحل این شهرستان دریغ نکنند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا بوده در شرق استان گیلان واقع شده است.

این شهرستان از وجود 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر (با 33 روستا که 7 روستای آن ساحلی است) برخوردار می باشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6577

به "خبرنگاران 22 نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی کیاشهر شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22 نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی کیاشهر شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید