راهکارهای بومی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/لرستان فرماندار سلسله گفت: برای رسیدن به موفقیت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، باید راهکارهای بومی برای توسط دستگاه های مرتبط همچون آموزش وپرورش ارائه گردد.

راهکارهای بومی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه گردد

شریف خسروی امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به بازار مواد مخدر به عنوان بازاری سودآور برای فراورینمایندگان آن، اظهار کرد: در این بازار سودآور، فراورینمایندگان بهترین مشاورها را به خدمت می گیرند که مواد جدیدی فراوری نمایند تا مصرف نمایندگان را سریع تر وابسته نمایند و هم شیوه های توزیعی بکار گیرند که توسط نیروی انتظامی دستگیر نشوند.

وی با قدردانی از عملکرد بخش مقابله، مطرح نمود: فراورینمایندگان موادمخدر در فراوری انواع موادمخدر شیمیایی برای آلوده کردن نسل جوان به عنوان آینده سازان مملکت، کوتاهی نمی نمایند و تا دورترین نقاط جهان شبکه مویرگی ایجاد نموده اند و تنها در صورتی در مبارزه با آن ها به پیروزیت می رسیم که مردم نیز احساس مسئولیت نمایند و پای کار باشند تا ضمن کنترل کردن فضا، بتوانیم جامعه را سالم نگه داریم.

فرماندار سلسله با تأکید بر لزوم پای کار بودن دستگاه های فرهنگی در این زمینه، توضیح داد: هرچقدر که نیروی انتظامی در حوزه مقابله پیروز باشد نشان می دهد که دستگاه های فرهنگی در حوزه پیشگیری خوب عمل ننموده اند.

خسروی با تأکید بر ورود جدی تر دستگاه های فرهنگی در حوزه پیشگیری، اظهار داشت: باید تغییر دیدگاه داده و ریل گذاری کنیم که در بازه زمانی بلندمدت معضل اعتیاد را کنترل نموده و شیب آن را نزولی کنیم تا جامعه در راستا سلامت قرار گیرد و در این راه باید از راهکارهای بومی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ارائه برنامه های عملیاتی منسجم توسط دستگاه های تخصصی، اضافه نمود: باید در برنامه های گذشته بازنگری داشته باشیم، ضروری است که اعتباراتی که در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد، با موضوع فرماندار باشد تا دستگاه هایی که عملکرد خوبی دارند از اعتبار بیشتری بهره مند شوند تا برنامه های اثربخشی در این حوزه انجام گردد.

خسروی با تأکید بر لزوم حضور فعالانه تر و مؤثرتر سازمان های مردم نهاد در این بخش، ادامه داد: NA ها ظرفیت هایی هستند که بدون چشمداشت اقتصادی و به صورت خودجوش، اقدامات مؤثری در این حوزه انجام می دهند و لذا باید تا جایی که می توانیم آن ها را یاری کنیم.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4450

به "راهکارهای بومی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای بومی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید