راه آهن ارومیه &ndash مراغه مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم مبارک قدم ظهر پنجشنبه در نشست خبری مدیران کل شورای حمل و نقل آذربایجان غربی اظهارداشت: دو پروژه ملی راه آهن مراغه و بیمارستان 220 تختخوابی خوی به تمام رسیده که راه آهن ارومیه – مراغه 15 مهرماه و بیمارستان نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

راه آهن ارومیه &ndash مراغه مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد

وی با بیان اینکه دهها طرح عمرانی راه و شهرسازی به ارزش 203 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات عمرانی ملی و استانی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد اضافه نمود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های مرمت و بازسازی حاشیه شهرها، بهسازی و آسفالت روستایی و کلنگ زنی و احداث تقاطع غیرهمسطح و مکان های آموزشی در استان هزینه گردیده است.

مبارک قدم با بیان اینکه شش طرح در بخش ساماندهی حاشیه شهرها با حدود پنج میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می رسد افزود: یک باب مدرسه 12 کیلاسه در ارومیه کلنگ زنی می گردد و همچنین مراحل احداث و بهره بردار تقاطع غیرهمسطح کیلومتر 25 خوی - قطور نیز شروع می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه 14 طرح نیز در بخش بهسازی و آسفالت روستایی با هزینه ای بالغ بر 170 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد عنوان نمود: در حال حاضر 7.5 کیلومتر از پل قطور تا مرز رازی در حال بهسازی است.

مبارک قدم با اشاره به اینکه سال جاری ورودی شهرها با هدف کاهش تصادفات ساماندهی می گردد گفت: در این راستا هم اکنون ورودی شهرستان مهاباد و پیرانشهر در حال اجراست.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه راه و بهسازی در شهرستان چالدران طی هفته دولت اظهارداشت: همچنین تقاطع غیرهمسطح محمدیار،نقده به طول 5600 متر به اتمام رسیده که بصورت آزمایشی در حال بهره برداری است.

مبارک قدم با بیان اینکه در بخش ساماندهی حاشیه شهری،بالغ بر 200 میلیارد ریال برای 17 پروژه اختصاص یافته است اضافه نمود: همزمان با هفته دولت بهسازی محله امیرآباد پیرانشهر، سالن ورزشی شهر مهاباد، مدرسه وکیل آباد ارومیه، بهسازی خانه محله جمشید آباد خوی افتتاح خواهد شد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 167

به "راه آهن ارومیه &ndash مراغه مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن ارومیه &ndash مراغه مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید