راه های منتهی به آتشفشان هاکونه در ژاپن مسدود شد

به گزارش جعبه مهر، پکن- خبرنگاران- در پی هشدار سازمان هواشناسی و لرزه نگاری ژاپن مبنی بر تکان های آتشفشانی در منطقه کوهستانی هاکونه، همه مسیرهای منتهی به این منطقه روز دوشنبه مسدود شد.

راه های منتهی به آتشفشان هاکونه در ژاپن مسدود شد

تلویزیون ژاپن و سازمان هواشناسی این کشور روز دوشنبه بیان کرد، مسئولان تصمیم گرفتند تا میزان هشدار را از یک به 2 افزایش دهند که یکی از سطوح بالای هشدارهای کوه های آتشفشانی در ژاپن محسوب می گردد.

این سازمان خاطر نشان نموده است نزدیک به 45 زمین لرزه در آتشفشان این کوهستان تا روز یکشنبه به ثبت رسیده و این بالاترین سطح هشدار از سال 2015 میلادی به این طرف در این منطقه است.

همزمان به همه کسانی که قصد نزدیک شدن به این منطقه دارند، توصیه شده است چنین کاری ننمایند و تمامی فعالیت ها در نزدیکی این منطقه کوهستانی را متوقف نمایند.

این منطقه کوهستانی در 80 کیلومتری جنوب غرب توکیو قرار گرفته است و سازمان هواشناسی در بیانیه خود تاکید نموده است که احتمال وقوع آتشفشان جدی است.

شمار زیادی از گردشگران، علاقه مند به این منطقه کوهستانی و جذابیت های طبیعی آن هستند و بخصوص سالن های آب گرم آن از محبوبیت بالایی برخوردار است اما مسئولان ژاپنی تاکید نموده اند که بنا به دلایل امنیتی باید از رفتن به این ناحیه بشدت پرهیز کرد.

به گفته سازما هواشناسی ژاپنن، از اواسط ماه مارس، زلزله های کوچک و در عمق کم در بعضی ازنواحی نزدیک کوه هاکونه رخ داده است.

مسئولان شهر هاکونه هم تصمیم گرفتند که تردد در نزدیکی دهانه آتشفشان را محدود نمایند و برای ممانعت از ورود افراد نرده بکشند.

گرداننده تله کابین هاکونه این خدمات را تعلیق نموده و به جای آن خدمات اتوبوس به طور موقت کار می نماید.

در سال 2015 میلادی زمانی که این کوهستان یک هزار و 438 متری فوران آتشفشانی را تجربه کرد، از ورود همه افراد به این منطقه برای مدتی جلوگیری به عمل آمد.

آساق**231**1904**

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1794

به "راه های منتهی به آتشفشان هاکونه در ژاپن مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های منتهی به آتشفشان هاکونه در ژاپن مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید