رایزنی برجامی آمریکا و آژانس

به گزارش جعبه مهر، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای شرکت در مصاحبه های کارشناسی پیرامون برطرف تحریم ها علیه ایران در وین به سر می برد روز چهارشنبه با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ملاقات و مصاحبه کرد.

رایزنی برجامی آمریکا و آژانس

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، دیدار با رابرت اقتصادی نماینده آمریکا را به موقع توصیف کرد و اضافه کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حمایت از رایزنی های جاری از منظر فنی بی طرفی آمادگی دارد.

اعضای برجام دیروز پس از ساعت ها بحث وبررسی در چارچوب هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام توافق کردند تا رایزنی ها پیرامون برطرف یکباره تحریم ها علیه ایران، در سطح کارشناسی ادامه پیدا کند.

این جلسات قرار است در چارچوب دو کارگروه جداگانه پیرامون جنبه های فنی برطرف تحریم ها و اجرای کامل برجام تشکیل و نتیجه بحث ها به کمیسیون گزارش گردد.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام قرار است روز آدینه تشکیل گردد تا فرایند مذاکرات کارشناسی ارزیابی گردد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز در گفت و گویی توضیح داد: در صورتی که ما ببینیم طرف های مذاکره نماینده به دنبال اتلاف وقت هستند و یا به دنبال اهداف دیگری هستند مذاکرات را در همین سطح نیز متوقف خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات برجام رویکرد گام به گام را بر نمی تابد و همه مجموعه اقداماتی که باید صورت بگیرد در یک گام که نام آن را شرایط نهایی گذاشته ایم انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اینکه مطرح میگردد آیا اروپایی ها میتوانند آمریکا را مجاب نمایند باید بگویم ما به اروپایی ها چنین نقشی نداده ایم بلکه با مجموعه 4+1 که چین و روسیه هم در آن هستند در حال مذاکره هستیم؛ و اینکه توانایی چنین کاری را دارند یا خیر، من نمیدانم و باید ببینیم آیا قادر به این کار خواهند بود یا خیر. اگر در این زمینه پیروز بودند ما بعد از راستی آزمایی به تعهداتمان بر میگردیم اگر هم نتوانستند که همین شرایط فعلی باقی خواهد ماند.

معاون وزیر امور خارجه توضیح داد: جمهوری اسلامی در این زمینه اصرار، عجله ای و شتابی ندارد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9683

به "رایزنی برجامی آمریکا و آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برجامی آمریکا و آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید