روسیه دو بمب افکن هسته ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کرد

به گزارش جعبه مهر، وزارت دفاع روسیه از ارسال دو فروند بمب افکن استراتژیک توپولف تو-160 به نزدیکی مرز آمریکا خبر داده است.

روسیه دو بمب افکن هسته ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه از ارسال دو فروند بمب افکن استراتژیک توپولف تو-160 به نزدیکی مرز آمریکا خبر داده است. بنا به اعلام این وزارتخانه این بمب افکن ها به شهر بندری آنادیر، در شرقی ترین نقطه روسیه اعزام شده اند.

به نوشته اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام نموده این دو بمب افکن در یک پایگاه هوایی در شهر آنادیر مستقر شده اند و قرار است در مانوری که بمب افکن های توپولوف 95 هم در آن مشارکت دارند شرکت نمایند.

در این بیانیه آمده است: این دو بمب افکن به عنوان بخشی از مانورهای تاکتیکی که قرار است تا سرانجام هفته ادامه داشته باشند در آنادیر مستقر شدند. قرار است در این مانورها هواپیماهای روسیه سوخت گیری در آسمان و مأموریت های تغییر مکان را تمرین نمایند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، بمب افکن های توپولف تو-160 قبل از استقرار در پایگاه هوایی آنادیر بیش از 6000 کیلومتر را در بیش از 8 ساعت، بدون فرود پیمودند.

توپولف تو-160 بمب افکن راهبردی مافوق صوت، ساخت شرکت روسی توپولوف است. رسانه های روسیه می گویند این هواپیما، قدرتمندترین و سنگین ترین هواپیمای مافوق صوت در جهان است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2565

به "روسیه دو بمب افکن هسته ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دو بمب افکن هسته ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید