سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد

به گزارش جعبه مهر، سفیر چین در آمریکا از کشورهای غربی و آمریکا خواست تا از سیاسی کردن جریان مقابله با ویروس کرونا خودداری نمایند.

سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، سوی تیانکای، سفیر چین در آمریکا خواهان ایجاد یک سیستم موثر مدیریت جهانی برای مقابله با ویروس کرونا شد و از تمام کشورها خواست تا از هرگونه کوشش برای سیاسی کردن شیوع این بیماری اجتناب نمایند.

وی در مصاحبه 3 آوریل خود با یان برمر در هفته نامه دیجیتال جی زیرو ورلد گفت که هنوز به ایجاد یک سیستم دیریت جهانی موثر برای مقابله با بحران ویروس کرونا احتیاجمندیم.

سفیر چین با بیان اینکه جهان در قرن 21 با چالشهای بسیاری ازجمله حملات یازده سپتامبر، بحران مالی و اکنون ویروس کرونا مواجهشده خواهان همکاری بیشتر میان آمریکا و چین برای حل این معضل جهانی شد.

تیانکای تاکید نمود که در زمینه مالی باتوجه به اختلالی که کووید 19 در زمینه زنجیره مایحتاج جهانی ایجاد نموده به همکاری بیشتر و موثرتر جهانی احتیاج است.

سفیر چین گفت که کشورش تمام کوششش برای احیا زنجیره تامین و ازسرگیری فراوری، بویژه تامین تجهیزات پزشکی را انجام می دهد.

وی در عین حال از تمام کشورها خواست تا زندگی وسلامت مردم را در اولویت قرار داده و از کوشش برای سیاسی سازی این بیماری واگیردار خودداری نمایند.

سفیر چین با بیان اینکه این یک بحران بزرگ برای همه ما به شمار می رود ادعاهای بعضی سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه چین با یاری به کشورهای درگیر ویروس کرونا به دنبا یک بهره برداری سیاسی است را رد کرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5701

به "سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید