سمپوزیوم کشوری آنالیز داروهای گیاهی covid19 در بازار ایران

به گزارش جعبه مهر، انجمن علوم گیاهی دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن فارماکوگنوزی ایران و سایر اتحادیه ها و انجمن های کشوری، سمپوزیوم کشوری آنالیز داروهای گیاهی covid19 در بازار ایران را برگزار می نماید.

سمپوزیوم کشوری آنالیز داروهای گیاهی covid19 در بازار ایران

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، گیاهان دارویی شامل بخش هایی از گیاه است که پس از خشکاندن، بدون ایجاد هرگونه تغییری در مغازه ها و عطاری ها به فروش می رسد. گیاهان دارویی مثل زیره، رازیانه، هل یا دارچین گیاهانی هستند که بعضی خواص درمانی آن ها که عمدتا بی ضرر یا کم ضرر هستند، به اثبات رسیده است اما داروهای گیاهی حاصل تبدیل بعضی گیاهان به دارو در کارخانه های داروسازی و طی فرایندی خاص و استریل هستند. با این توضیحات و ذکر تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی باید گفت که عطاری ها تنها حق فروش گیاهان دارویی را دارند، گیاهانی که تعدادشان تعیین است و طی سالیان دراز فواید و بی عارضه یا کم عارضه بودن شان به اثبات رسیده است. مسلم است که مصرف بی رویه و بیش از حد احتیاج هر نوع خوراکی اعم از گیاهی یا شیمیایی می تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

این برنامه با سخنرانی دکتر مهدی وزیریان ـ استادیار دانشکده داروسازی دانشگاه تهران و عضو هیئت مدیره انجمن فارماکوگنوزی ایران، روز پنجشنبه 14 اسفندماه ساعت 17 در بستر اسکای روم برگزار می گردد.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به وسیله لینک https://zist-fan.ir/events/?p=5433 اقدام نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9226

به "سمپوزیوم کشوری آنالیز داروهای گیاهی covid19 در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپوزیوم کشوری آنالیز داروهای گیاهی covid19 در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید