سمیع زاده: شطرنج های نفیس در فدراسیون امانت بودند، نه هدیه، وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات تاکید دارد

به گزارش جعبه مهر، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج های نفیسی که از فدراسیون برده شد، به صورت امانت در اختیار بودند، اگر چه این کار هیچ جایگاهی ندارد.

سمیع زاده: شطرنج های نفیس در فدراسیون امانت بودند، نه هدیه، وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات تاکید دارد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

محسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره خارج کردن شطرنج های نفیسی که در یک ویترین در محل این فدراسیون قرار گرفته بود، گفت: این شطرنج ها به صورت امانت در اختیار فدراسیون بودند. پس از جابجایی بعضی پرسنل، فردی که از طرف آن پیشکسوت وکالت داشت، به فدراسیون آمد و با انجام تشریفات اداری، شطرنج ها را با خودش برد.

وی به اشاره به اینکه در فدراسیون ها چیزی به نام امانت نداریم و معمولاً اهدا صورت می گیرد، ادامه داد: از دلیل این تصمیمی که گرفته شده، خبر ندارم. هم اکنون کمیته ملی المپیک با افراد و فدراسیون ها مکاتبه و از آنها درخواست می نماید تا وسایل نفیس و مدال هایشان را به موزه اهدا نمایند، اما این موضوع که این وسایل و مدال ها به صورت امانتی داده گردد، هیچ جایگاهی ندارد و در واقع این فدراسیون و نهادی، چیزی را به صورت امانت نمی گیرد.

گفته می گردد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به دنبال پس دریافت ساختمان فدراسیون شطرنج از این نهاد است. سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در واکنش به این موضوع و با رد آن گفت: واقعاً نمی دانم این شایعات از کجا می آید. این ساختمان برای شطرنج و جامعه این رشته است. از خدای مان است که مجمع انتخاباتی هرچه زودتر برگزار گردد و وزارت ورزش و جوانان نیز بر این مسئله تاکید دارد، اما این چنین حواشی غیرطبیعی وجود دارد. این موضوع را از بعضی کانال ها در فضای مجازی آگاه شدم. مالکیت ساختمان های فدراسیون ها چند گونه است؛ یا همچون فدراسیون فوتبال در مالکیت شخصی است، یا فدراسیونی آن ساختمان را ساخته و زمین برای وزارت ورزش است، یا ساختمان تحت اجازه فدراسیون قرار گرفته است. فدراسیون شطرنج همچون بعضی دیگر از فدراسیون ها، ساختمان را تحت اجاره دارد و باید به شرکت توسعه مبلغ اجاره را بپردازد. نکته مهم اینکه بیشتر فدراسیون ها بابت همین موضوع اجازه ای بودن ساختمان شان، به شرکت توسعه بدهکار هستند.

سمیع زاده گفت: وزارت ورزش در ماه های گذشته نزدیک به 1.2 میلیارد تومان بودجه مضاعف در بودجه سنواتی فدراسیون شطرنج لحاظ کرد که بخشی از آن مربوط به همین بدهی به شرکت توسعه و کم کردن آن بود. بخش دیگر نیز در دو حوزه نخبگان و پرداخت بدهی به فدراسیون جهانی شطرنج اختصاص داشت. تا به امروز 2 قسط 10 هزار یورویی از بدهی به فیده را پرداخت نموده ایم و به دنبال پرداخت قسط سوم هستیم.

وی یادآور شد: در مجمع عمومی فدراسیون بابت این موضوع و از دست دادن ساختمان از سوی یکی از اعضا ابراز نگرانی شد، اما علی نژاد معاون وزیر ورزش همان جا و به صراحت گفت که چنین چیزی صحت ندارد و وزارت ورزش اجازه چنین کاری نمی دهد و حتی شرکت توسعه نیز به دنبال این موضوع نیست. کار اصلی مجموعه ورزش قهرمانی حمایت از فدراسیون ها است و بر همین اساس نیز من، این موضوع واگذاری ساختمان به شرکت توسعه را تکذیب می کنم.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9012

به "سمیع زاده: شطرنج های نفیس در فدراسیون امانت بودند، نه هدیه، وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات تاکید دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمیع زاده: شطرنج های نفیس در فدراسیون امانت بودند، نه هدیه، وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات تاکید دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید