سهم 25 درصدی شهرداری ها از آبگرم ها ، جلوی ورود آب آلوده به رودخانه ها گرفته گردد

به گزارش جعبه مهر، استاندار اردبیل گفت: در آنالیز هایی که آب منطقه ای انجام می دهد، سهم 25 درصدی شهرداری های دارای آب های گرم معین شده و نسبت به پرداخت این سهم اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

سهم 25 درصدی شهرداری ها از آبگرم ها ، جلوی ورود آب آلوده به رودخانه ها گرفته گردد

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل، اظهار کرد: ما در بعضی از مناطق استان به ویژه شهرستان خلخال با مشکل بیکاری روبه رو هستیم که ضرورت دارد مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران در توسعه واحدهای تولیدی و خدماتی جدید صادر شده و به نوعی بستر و زمینه اشتغال مولد در این مناطق فراهم آید.

وی با اشاره به موافقت کارگروه زیربنایی استان با طرح های سرمایه گذاری و یاری واقعی به سرمایه گذاران در اجرای پروژه های متعدد توضیح داد: احداث هتل پنج ستاره را در شهر اردبیل پیگیر هستیم و سرمایه گذاری که قرار بود در نزدیکی این مکان پمپ بنزینی احداث کند، باید نسبت به تغییر و جابه جایی این پروژه اقدام نموده و با در نظر دریافت شرایط سعی در اجرای پروژه خود در مکان دیگری داشته باشد.

استاندار اردبیل به مصوبه قانونی مجلس در اختصاص بخشی از درآمد حاصل از آب های گرم به شهرداری ها گفت: شهرداری سرعین، کوثر و مشگین شهر می تواند از این منابع درآمدی حاصل از آب های گرم استفاده کند که ما پیشنهاد می کنیم 25 تا 30 درصد براساس مصوبه قانونی در این زمینه اعمال مدیریت اجرا شده تا شهرداری ها از محل این درآمد بتوانند توسعه زیرساخت های گردشگری را در شهرهای مورد نظر انجام دهند.

بهنامجو با انتقاد از ورود آب های گرم و خروجی آلوده آنها به داخل رودخانه ها اضافه نمود: باید هر چه سریعتر فرمانداری ها و شهرداری ها در سرعین و مشگین شهر در این زمینه برنامه ریزی دقیقی را انجام دهند تا اجازه داده نگردد تا صاحبان آب های گرم خروجی آب های گرم خود را وارد رودخانه ها نموده و به آلودگی فضا منجر گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: امیدواریم شوراها و شهرداری ها در سرعین و مشگین شهر با دریافت این مبالغ نسبت به اجرای پروژه های زیربنایی در حوزه گردشگری اقدامات قانونی را انجام داده و به صورت شفاف محل هزینه کرد این منابع را معین نمایند تا درآمد حاصل از این محل اعتباری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری نگردد.

بهنامجو همچنین به آنالیز ابعاد مختلف فاز اول تا پنجم سند آمایش استان اشاره نمود و ادامه داد: در یک افق 25 ساله این سند به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار خواهد گرفت تا در کنار آن اسناد توسعه شهرستان ها نیز تهیه و زمینه عملیاتی و اجرایی شدن آنها فراهم آید.

وی اضافه نمود: ما باید آمارهای دقیق تری را در این حوزه احصا نموده و آمارهای قدیمی را اصلاح کنیم که در این باب همکاری بین بخشی و دستگاه های اجرایی ضروری به نظر می رسد.

بهنامجو خاطر نشان کرد: در قالب این سند باید دورنمای توسعه استان به روشنی معین گردد تا ما بدانیم از کجا به کجا می رسیم و دقیقاً در 25 سال آینده به کدام نقطه توسعه ای دست خواهیم یافت.

استاندار اردبیل ضرورت به روز کردن آمارها را در کنار ارائه گزارش های دقیق از وضعیت مهاجرت ها و همچنین نحوه کاستن از این آسیب منطقه ای را یادآور شد و اظهار کرد: باید براساس یک برنامه میان مدت نسبت به کاهش جمعیت در روستاها و افزایش جمعیت در بعضی از مناطق شهری برنامه ریزی ها و هدف گذاری را به گونه ای انجام دهیم تا مسائل، دغدغه ها و آسیب ها در این حوزه رفع شده و زمینه یک حرکت جهشی را در توسعه استان اردبیل ببینیم.

در این جلسه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز مصوبات کارگروه زیربنایی را در پنج بند قرائت نموده که اکثر این مصوبات با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل نهاده شد.

در ادامه این جلسه حسن پور فرماندار شهرستان سرعین و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز به بند ب قانون برنامه ششم توسعه در تخصیص بخشی از درآمدهای آب های گرم به شهرداری ها اشاره نموده و از شورای برنامه ریزی خواستند تا هر چه سریعتر در این زمینه معین تکلیف نهایی به انجام برسد.

بر همین اساس قرار شد با نامه نگاری که به وسیله استانداری با وزارت کشور انجام می گردد، درصد پرداخت عوارض از محل آب های گرم به شهرداری ها و شوراها در سرعین، مشگین شهر و شهرستان کوثر معین شده تا شهرداری ها از این محل و منابع درآمدی استفاده نمایند.

در این جلسه مجری تهیه سند آمایش استان اردبیل نیز به صورت مفصل از تهیه و مراحل تدوین این سند سخن به میان آورده و شاخص های مختلفی را در بخش های مالی و توسعه ای بیان نموده و در نهایت تعدادی از مدیران اجرایی استان اردبیل نیز نظر خود را در این باب اعلام کردند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1216

به "سهم 25 درصدی شهرداری ها از آبگرم ها ، جلوی ورود آب آلوده به رودخانه ها گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 25 درصدی شهرداری ها از آبگرم ها ، جلوی ورود آب آلوده به رودخانه ها گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید