سیارکی عجیب در نزدیکی مشتری مشاهده شد

به گزارش جعبه مهر، اخترشناسان پیروز به مشاهده سیارکی عجیب و ناشناخته در نزدیکی سیاره مشتری شدند.

سیارکی عجیب در نزدیکی مشتری مشاهده شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، محققان و اخترشناسان دانشکده هوافضای دانشگاه هاوایی به تازگی سیارکی دنبال دار با ظاهری عجیب و غریب را کشف کرده اند. این سیارک مرموز در نزدیکی سیاره مشتری قرار گرفته است و از حیث ظاهر منحصر به فرد به نظر می آید.

با وجود پیشرفت شگفت انگیز علم و توسعه تجهیزات لازم برای تحقیقات فضایی در دو تا سه دهه اخیر ولی هنوز رازهای پنهان زیادی در کیهان وجود داشته و میلیون ها شی آسمانی هنوز از نظر انسان ها پنهان مانده اند. الگوی رفتاری سیارک عجیبی که به تازگی کشف شده بیانگر خروج تدریجی آن از مدار مشتری است.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد این سیارک تا 1 سال پیش کاملا فعال بوده و در مدار مشتری می چرخیده است. این چنین سیارک هایی معمولا میلیاردها سال سن دارند و در فرایندی بسیار کند و آهسته یخ موجود در خود را از دست می دهند.

اخترشناسان در پاسخ به اینکه چرا این سیارک تا کنون کشف و مشاهده نشده بود؟ گفتند: اغلب سیارک های دنبال دار دمای پایینی دارند و توسط حسگر و لنزهای حرارتی نصب شده روی تلسکوپ های فضایی قابل مشاهده نیستند ولی پس از سال ها طولانی دمای آن ها افزایش یافته و همین موضوع سبب رویت آن ها به وسیله تلسکوپ ها می شود.

اندازه سیارک های فضایی در طول عمرشان ممکن است بارها تغییر کند. دلیل چنین تغییری برخورد دو یا چند سیارک باهم و کنده شدن قسمت های مختلفی از این اجرام آسمانی است. این سیارک های غول پیکر برای سیاره هایی مانند زمین که موجودات زنده در آن زندگی می کنند همچون بمب ساعتی است و در صورت برخورد با زمین آسیب های بسیار زیادی را به کره خاکی وارد می کنند.

یکی از مهم ترین موضوعات در هنگام بررسی سیارک ها توجه به تاریخ پیدایش آن ها است. این اجرام آسمانی بسیار قدیمی بوده و می توانند مدارک خوبی برای درک تاریخ منظومه شمسی باشند.

4144/

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6270

به "سیارکی عجیب در نزدیکی مشتری مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی عجیب در نزدیکی مشتری مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید