سیستم حفاظتی موزه های ایلام بهینه سازی می شود

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از بروزرسانی و ارتقای سیستم های حفاظتی موزه های استان خبر داد.

سیستم حفاظتی موزه های ایلام بهینه سازی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 10 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبارات ملی تخصیص یافته سیستم های حفاظتی شامل ایمن سازی، روشنایی، دوربین های مداربسته و ... موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام، موزه تاریخ کشاورزی و موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر بهسازی و به روزرسانی می شوند.

او اضافه نمود: در حال حاضر موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی محسوب می شود که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق های قلعه والی از بخش های مهم موزه است و یکی از بناهای مهم دوره قاجار در شهر ایلام قلعه والی است که توسط غلامرضا خان والی در سال 1326 قمری بر روی تپه ای به نام چغا میرگ ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ایلام گفت: کاخ فلاحتی به عنوان یکی از یادگارهای برجای مانده از دوران قاجار در شهر ایلام است که گوشه ای از هنر معماری آن دوران را نیز به تصویر می کشد و با انجام این کارها و حفاظت بیشتر از کاخ فلاحتی که امروزه به عنوان موزه تاریخ کشاورزی نیز شناخته می شود، امید است که این اثر تاریخی ارزشمند بتواند سهم بیشتری در جذب توریست در شهر ایلام داشته باشد.

او ادامه داد: نخستین موزه باستان شناسی استان ایلام که به عنوان تنها موزه تخصصی باستان شناسی غرب کشور نیز شناخته شده است از مجموعه ای از اشیایی بسیار نفیس در موزه باستان شناسی تشکیل شده که برخی از این اشیاء مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

شنبه زاده شرح داد: موزه ها محلی برای آشنایی بافرهنگ پیشینیان است و باید در حفاظت از آن ها به عنوان یک وظیفه انسانی تلاش کرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5971

به "سیستم حفاظتی موزه های ایلام بهینه سازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم حفاظتی موزه های ایلام بهینه سازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید