طرح دوباره سند موسیقی

به گزارش جعبه مهر، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی پیش نویس سند موسیقی کشور با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل دفتر موسیقی و هنرمندان موسیقی برگزار شد.

طرح دوباره سند موسیقی

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه پیش نویس سندی که سه سال پیش در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت تعدادی از هنرمندان موسیقی تهیه شده، دوباره طرح شد و اعضای کمیسیون و مدیرکل دفتر موسیقی نظراتی را درباره آن خاطرنشان کردند.

محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس کمیسیون در این جلسه گفت: برای نخستین بار قرار است قانون و مصوبه ای در زمینه موسیقی باشد تا هماهنگی های بیشتری در حوزه موسیقی فراهم و دخالت های افراد و نهادها در موسیقی برطرف شود. موسیقی در عرصه های مختلف حضور داشته و تاثیرگذار بوده است اما توجه لازم و شایسته به موسیقی نشده است. پیش نویس سند موسیقی که با همکاری و مشارکت چند نفر از استادان و هنرمندان موسیقی حدود سه سال پیش تدوین شد و از نظرات هنرمندان و کارشناسان دیگری نیز استفاده شده است در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و با استفاده از نظر اعضای کمیسیون و هنرمندان موسیقی نهایی می شود.

ایمانی در ادامه گفت: تدوین سند سینما با مشارکت و همکاری سازمان سینمایی کشور نهایی شد و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و منتظر طرح در شورای عالی است.

محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این جلسه گفت: ضروت دارد که در تدوین سند موسیقی کشور به همه مسایل موسیقی، واقعیت ها و شرایط موسیقی به طور جامع توجه شود و نگاه فرایندی به موسیقی در نظر گرفته شود.

در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و داریوش پیرنیاکان و هومان اسعدی نظرات و نقدهایی را درباره پیش نویس سند موسیقی خاطرنشان کردند و مقرر شد در جلسات آینده با توجه به نظرات کارشناسی سند موسیقی نهایی شود.

همچنین در این جلسه هومان اسعدی، دبیر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گزارشی از این جشنواره خاطرنشان کرد و گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان رویدادی است که همانند ندارد و امسال در سیزدهمین دوره این جشنواره بیش از دو هزار نفر ثبت نام کردند که حدود 800 نوجوان و جوان انتخاب شدند و در طول یک ماه تا پنجم شهریوردر بخش سازی و آوازی برنامه اجرا می کنند. تمرکز جشنواره ملی موسیقی جوان بر هویت ایرانی و ملی است و موسیقی دستگاهی ایرانی و نواحی و موسیقی کلاسیک در این جشنواره مورد توجه است و بیش از 100 هنرمند و استاد موسیقی داور این جشنواره هستند. جشنواره موسیقی جوان که در آن نوجوانان و جوانان موسیقی دستگاهی و نواحی ایران و کلاسیک اجرا می کنند، در حوزه موسیقی امیدوارکننده است.

اسعدی با انتقاد از صداوسیما گفت: صداوسیما رویدادی را با این اهمیت که حدود 800 نوجوان و جوان در آن اجرا می کنند و بر هویت ملی و ایرانی تمرکز دارد پوشش نمی دهد و درباره جشنواره اطلاع رسانی نمی کند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2356

به "طرح دوباره سند موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دوباره سند موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید