علائم بسیاری از بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد

به گزارش جعبه مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در روزهای اخیر بیماری کرونا در کنار تمام علائم قبلی مانند تب، بی حالی، سرفه و تنگی نفس علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال را از خود بروز داده است، متأسفانه بسیاری از علائم بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد.

علائم بسیاری از بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین کریم شنبه 6 اردیبهشت ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در شرایط کنونی مهم ترین و مؤثرترین راه مقابله با کرونا، خودکنترلی توسط مردم است که خوشبختانه مردم استان البرز تا به امروز خیلی خوب عمل نموده اند و باید همچنان قوی تر از قبل نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز توصیه کرد: مردم همچنان در خانه بمانند و برای کارهای غیرضروری در جامعه حضور پیدا ننمایند و در صورت حضور در اماکن پرجمعیت فاصله اجتماعی ایمن را رعایت نمایند و پس از بازگشت به خانه نکات مربوط به ضدعفونی را انجام دهند.

کریم مطرح نمود: در روزهای اخیر بیماری کرونا در کنار تمام علائم قبلی مانند تب، بی حالی، سرفه و تنگی نفس علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال را از خود بروز داده است، متأسفانه بسیاری از علائم بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد و برای تشخیص دقیق باید آزمایش های دقیق انجام گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد روزه داری در این ایام اعلام کرد: با توجه به نوپدید بودن بیماری کرونا هنوز تحقیقاتی مبنی بر این که روزه داری موجب تشدید این بیماری می گردد انجام نشده است اما توصیه می گردد افراد بیمار چون احتیاج به مصرف مایعات مکرر دارند روزه نگیرند اما افراد سالم می توانند در ساعات بین افطار تا سحر به مقدار کافی مایعات مصرف نمایند و حتماً برای پاک سازی مجاری تنفسی از قرقره آب نمک استفاده نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5947

به "علائم بسیاری از بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم بسیاری از بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید