عملیاتی سازی کامل نظام ارجاع در کشور تا انتها سال 1400

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، بهزاد کلانتری، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه استقرار نظام ارجاع از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور به شمار می آید، توضیح داد: اطلاعات مبنای تصمیم گیری ها بوده و مبنای تصمیم گیری ها در سطح بندی خدمات و نظام ارجاع، اطلاعات ثبت شده در سامانه آواب است.

عملیاتی سازی کامل نظام ارجاع در کشور تا انتها سال 1400

وی اضافه نمود: اولویت پیشگیری بر درمان و ارتقای سطح کیفی سلامت در جامعه، استقرار راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) درمانی استاندارد و بسته های خدمت و ارتقای کیفی خدمات درمانی، کنترل هزینه های درمانی با توجه به محدودیت منابع، پیشگیری از تقاضای القایی، جلوگیری از مراجعات متعدد به مراکز مختلف و درمان های تکراری و مدیریت دسترسی مردم به منابع محدود درمانی از دستاوردهای استقرار نظام ارجاع خواهد بود.

کلانتری مطرح نمود: اقدامات اساسی نهایی سازی برنامه ارجاع الکترونیک که در ستاد وزارت بهداشت در دستور کار است، شامل سطح بندی منابع درمان کشور، سطح بندی بیماری ها مطابق سیمای بیماری های ایران، تامین نیروی انسانی بر مبنای نظام ارجاع و سطح بندی، تدوین بسته خدمات مبتنی بر راهنماهای بالنی (گایدلاین ها)، تدوین نظام پرداخت سطح بندی و نظام ارجاع و بسته های خدمات و نظارت و اعتباربخشی بوده است که در ستاد وزارت در حال اجرا است. براساس برنامه ریزی های انجام شده گام اول استقرار نظام ارجاع در شهرهای زیر بیست هزار نفر، گام دوم در تمامی مراکز دولتی و گام سوم در تمامی مراکز دولتی و خصوصی است که در سه مرحله اعلام آمادگی، استقرار و عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: همچنین براین اساس سه هدف، عملیاتی سازی گام 1 و 2 نظام ارجاع در 30 دانشگاه علوم پزشکی و آغاز عملیاتی سازی گام 3 تا خاتمه سال 1398، عملیاتی سازی گام 3 نظام ارجاع در حداقل 30 دانشگاه علوم پزشکی تا خاتمه سال 1399، عملیاتی سازی گام 1 و 2 نظام ارجاع در باقی دانشگاه ها کشور صورت خواهد گرفت و نهایتا عملیاتی سازی کامل نظام ارجاع در کل کشور تا خاتمه سال 1400 معین شده و تمامی کوشش ها در جهت اجرای کامل برنامه تا سال 1400 است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، اعلام کرد: تمام مراحل توزیع نیروی انسانی براساس سامانه صورت می گیرد و هیچگونه مداخله ای در این خصوص از سوی اشخاص صورت نمی گیرد.

کلانتری گفت: براساس قانون سهمیه مناطق محروم که در سال 92 نیز مورد بازنگری نهاده شد، جابه جایی نیروی متخصص دارای تعهد مناطق محروم ممنوع است. با توجه به مصوبه کمیسیون عالی تعهدات جابه جایی در این متخصصین تنها با درخواست فرد و موافقت رییس دانشگاه، در کمیسیون موارد خاص مطرح و تصمیم گیری صورت می گیرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 987

به "عملیاتی سازی کامل نظام ارجاع در کشور تا انتها سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیاتی سازی کامل نظام ارجاع در کشور تا انتها سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید