عون: لبنان در بحران بی سابقه ای واقع شده است، امید به تغییر وجود دارد

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور لبنان روز یکشنبه در سخنرانی با اشاره به تحولات اخیر این کشور گفت که لبنان به دلیل انباشته شدن گره های سیاسی و مالی در بحران بی سابقه ای واقع شده است.

عون: لبنان در بحران بی سابقه ای واقع شده است، امید به تغییر وجود دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، میشل عون رئیس جمهور لبنان روز یکشنبه به مناسبت یکصدمین سالگرد اعلام تشکیل دولت لبنان عظیم سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی در این سخنرانی گفت: جشن سال جاری با بحران ها و حوادث بی سابقه ای همراه بوده که هیچ جایی برای خوشحالی نگذاشته است، اما با این وجود امید برای تغییر واقعی وجود دارد.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما امروز در آستانه صد سال دوم از عمر دولتمان هستیم و چاره ای جز بازبینی صادقانه و صریح گذشته وجود ندارد.

وی گفت: تنوع و تعدد ویژگی جامعه لبنان به شمار می آید که این موضوع در صورت مدیریت صحیح مزیتی واقعی به شمار می آید.

عون افزود: لبنان امروز به دلیل انباشته شدن گره های سیاسی، اقتصادی و اقتصادی در بحران بی سابقه ای واقع شده است.

رئیس جمهور لبنان گفت: ساختار طائفه ای که بر اساس حقوق طائفه ها و سهم خواهی آن ها بنا شده برای زمان گذشته مناسب بود، اما هم اکنون به مانعی در برابر هرگونه پیشرفت تبدیل شده است.

وی افزود: همه را فرا می خوانم تا لبنان را دولتی مدنی اعلام نموده و متعهد می شوم که تمامی سران گروه های سیاسی را به تبادل نظر در این باره دعوت کنم.

پس از انفجار مهیب 4 آگوست (14 مردادماه) بندر بیروت، بحران در لبنان به اوج خود رسید به گونه ای که حسان دیاب نخست وزیر دولت این کشور مجبور به استعفا شد.

دولت پیشبرد امور لبنان امروز (یکشنبه) اعلام نمود که تعداد کشته های انفجار مهیب بیروت به 190 نفر رسیده و همچنین 6500 تن دیگر نیز مجروح شده اند و همچنان هفت نفر نیز مفقود هستند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7327

به "عون: لبنان در بحران بی سابقه ای واقع شده است، امید به تغییر وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عون: لبنان در بحران بی سابقه ای واقع شده است، امید به تغییر وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید