فارس من، پیگیری مطالبه داوطلبان کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی، مصوبات یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد

به گزارش جعبه مهر، داوطلبان کنکور سراسری درباره مصوبه تاثیر سوابق تحصیلی اعتراضاتی داشتند که مسؤولان اعلام کردند: تمام مصوبات از یک سال قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

فارس من، پیگیری مطالبه داوطلبان کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی، مصوبات یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سالهاست که برگزاری کنکور سراسری به یک ماراتن برای داوطلبان ورود به آموزش عالی تشبیه می گردد، چرا که متقاضیان ورود به دانشگاه ها برای کسب یک رتبه بالاتر در این آزمون روزها و ماه ها زمان صرف می نمایند و استرس بالایی دارند.

تغییر مداوم قوانین نیز به نوعی برای این داوطلبان استرس زا است، جوانانی که در عرض چند ساعت و در شرایطی پر استرس باید تمام اطلاعات علمی خود را باز پس دهند، بجز استرس این موضوع، باید مدام به اخبار نیز توجه نمایند تا در صورت تصویب قوانین جدید خود را با این قوانین وفق دهند.

بعضی داوطلبان کنکور نیز با مراجعه به سامانه فارس من، در پویشی درخواست خود درباره کنکور را بیان کردند.

این داوطلبان خواهان اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی و اعطای حق انتخاب شرکت در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم شدند.

زمانی که به جای درس خواندن صرف تشکیل کمپین های اعتراضی می گردد

داوطلبان کنکور در مطالبه خود اعلام کردند: شکی نیست که آزمون کنکور سراسری ورود به دانشگاه استرس زا است، اما حواشی هر ساله کنکور سراسری استرس و فشار روحی و روانی بسیار مضاعف تری بر دانش آموزان وارد می نماید، سازمان سنجش و همه صاحب نظران جملگی متفق القول هستند که تاثیر قطعی سوابق تحصیلی غیرمنطقی، ناعادلانه و مشکل فنی، آماری و ریاضی دارد، ولی متأسفانه هر ساله شاهد تصویب تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو هستیم و متقابلا دانش آموزان بجای درس خواندن با آرامش متأسفانه باید چندین ماه با استرس و فشارهای روحی روانی مشغول تشکیل کمپین و مذاکره با نمایندگان مجلس باشند تا در نهایت تاثیر قطعی تبدیل به تاثیر مثبت گردد.

این داوطلبان به این مساله نیز معترض هستند که در کنکور سراسری سال 1399 فقط کنکور نظام جدید آموزشی برگزار می گردد و داوطلبان نظام قدیم الزاما و اجبارا باید در کنکور نظام جدید شرکت نمایند، داوطلبان نظام قدیم بسیاری بر اساس این مصوبه قانونی عمل نموده اند و برنامه ریزی تحصیلی داشته اند و هزینه های میلیونی فراوانی برای خرید کتاب، مشاور، کلاس را متقبل شده اند، حال شورای مذکور بدون در نظر دریافت هزینه های روحی، معنوی و مادی بسیار زیادی که دانش آموزان طی این هفت هشت ماه متحمل شده اند، بدون در نظر دریافت این دانش آموزان اقدام به نقض، تغییر و زیرپای گذاشتن مصوبه قبلی خود نموده است.

داوطلبان کنکور در مطالبه خود از سازمان سنجش خواسته اند: شورای سنجش و پذیرش دانشجو هر چه سریع تر برای برطرف این بلاتکلیفی و سردرگمی اقدام نموده و به دانش آموزان نظام قدیم زیادی که مطابق مصوبه قانونی این شورا عمل نموده اند، حق انتخاب شرکت در کنکور نظام جدید را بدهند تا حق این دانش آموزان تضییع نگردد.

مصوبه مورد اعتراض داوطلبان چیست؟

به گزارش فارس، براساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 26 اسفندماه سال 97، با توجه به درخواست داوطلبان، در آزمون سراسری سال 1399، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال 1398 سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) انجام می گردد به طوریکه یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش آموزان نظام قدیم و یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش آموزان نظام جدید (3-3-6) برگزار می گردد و داوطلبان با توجه به اینکه فارغ التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند، شرکت نمایند، در ضمنً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (3-3-6) ، سوال یکسان طرح می گردد.

خبرنگاران این مساله را از مسؤولان و کارشناسان پیگیری نموده است.

اطلاع رسانی تمام مصوبات به داوطلبان از یک سال قبل

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش درباره این مصوبه گفت: این مصوبه شورای سنجش پذیرش دانشجو است که به کنکور سال 98 مربوط نمی گردد بلکه برای سال 99 تصویب شده و بر اساس قانون ما باید مصوبه ها را یک سال قبل به داوطلبان اعلام کنیم که ما از دو سال قبل اطلاع رسانی نموده ایم و این مسئله دست سازمان سنجش نیست.

وی اضافه کرد: این مصوبه از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شده که سه وزیر در این شورا حضور دارند و مصوبات نیز از یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد و داوطلبان می توانند خود را بر اساس این مصوبه آماده نمایند.

به گفته خدایی، این مصوبه با جمع بندی نظرات سه وزیر، سه معاون آموزشی و کارشناسان دیگر تصویب شده و سازمان سنجش فقط مجری اجرای مصوبات است.

همچنین میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی موظف به تهیه طرحی در این زمینه شده است و داوطلبان مطمئن باشند هرگونه تغییر در نوع برگزاری یا پذیرش دانشجویان از یک سال قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: بهترین فردی که می تواند چه به عنوان مسؤول چه به عنوان کارشناس درباره این موضوع اظهار نظر کند، رئیس سازمان سنجش است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1849

به "فارس من، پیگیری مطالبه داوطلبان کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی، مصوبات یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فارس من، پیگیری مطالبه داوطلبان کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی، مصوبات یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری مطالبه داوطلبان کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی، مصوبات یک سال قبل اطلاع رسانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید