قدیمی ترین کشتی تاریخ بشریت دست نخورده پیدا شد ، کشتی داستان ادیسه هومر کشف شد؟

به گزارش جعبه مهر، باستان شناسان در اعماق دریای سیاه یک کشتی غرق شده پیدا کرده اند که گمان می رود قدیمیترین کشتی تاریخ بشریت است.

قدیمی ترین کشتی تاریخ بشریت دست نخورده پیدا شد ، کشتی داستان ادیسه هومر کشف شد؟

خبرنگاران - تخمین زده می شود که عمر این کشتی بیش از 2400 سال باشد و مهمترین ویژگی آن این است که این کشتی دست نخورده باقی مانده است. به گفته پژوهشگران این کشتی در عمق 2 کیلومتری پیدا شده است؛ نبودن اکسیژن در اعماق دریا باعث شده که این کشتی و وسایل آن بخوبی حفظ شده و فرسوده نشود.

این کشتی که 23 متر طول دارد، متعلق به یونان باستان است و در داخل آن تمام اشیاء از جمله دکل، سکان و نیمکت های قایقران ها حتی نقاشی های آن دست نخورده باقی مانده است.

پروفسور جان آدامز، پژوهشگر ارشد پروژه باستان شناسی دریای سیاه می گوید: این یک کشتی دست نخورده است که از جهان باستان باقی مانده است. هرگز باور نمی کردیم بتوانیم به چنین چیزی دست پیدا کنیم. این کشف درک ما را از کشتی سازی و دریانوردی در جهانی باستان را تغییر داده است.

گمان می رود که این کشتی، یک کشتی تجاری و از همان نوعی باشد که در داستان ادیسه اثر هومر به آن اشاره شده است و قهرمان داستان سفر بلند دریایی خود را با آن کشتی به سرانجام می رساند.

گروه تحقیق اعلام کرده اند که قصد دارند این کشتی را در همان محل کشف آن، دست نخورده باقی بگذارند و تنها یک قطعه کوچک را برای انجام تحقیقات بیشتر به دانشگاه ساوت همپتون بریتانیا ببرند.

براساس گزارش یورونیوز، قرار است جزئیات بیشتر درباره این کشف، آخر این هفته در جریان کنفرانس دریای سیاه در لندن منتشر شود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: چمدان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3996

به "قدیمی ترین کشتی تاریخ بشریت دست نخورده پیدا شد ، کشتی داستان ادیسه هومر کشف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین کشتی تاریخ بشریت دست نخورده پیدا شد ، کشتی داستان ادیسه هومر کشف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید