لوییز اردریچ و مارگارت آتوود جایزه بردند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت این جایزه، لوییز اردریچ برای رمانی با عنوان رز رمانی تاثیرگذار درباره یک تیراندازی اتفاقی وعواقب آن در زندگی دو خانواده آمریکایی به عنوان برنده بخش داستانی انتخاب شد و متیو دزموند با کتابی با عنوان خلع ید کردن: فقر و منفعت در شهر آمریکایی درباره مالکان و مستاجران در میلواکی به عنوان برنده بخش غیرداستانی انتخاب شد.

لوییز اردریچ و مارگارت آتوود جایزه بردند

جایزه بخش شعر نیز به ایشیون هاچینسون برای خانه ارباب ها و مردم عادی رسید که مجموعه ای از چشم اندازهایی از خاطرات کودکی و زادگاه شاعر یعنی جاماییکا را روایت می نماید.

جایزه بخش نقد نیز به کارول اندرسون برای خشم سفید: حقیقت ناگفته تقسیم نژادی ما رسید که درباره مقاومت سیستماتیک سفیدهای آمریکا در برابر آفریقایی-آمریکایی ها است.

جایزه بخش اتوبیوگرافی یا زندگینامه خودنوشت به هوپ جارن برای دختر آزمایشگاهی رسید که خاطرات زندگی اش به عنوان یک زیست شناس است. جایزه بخش بیوگرافی نیز به روت فرانکلین برای شرلی جکسون: یک زندگی تقریبا تسخیر شده اهدا شد که درباره نویسنده ای نوشته شده که خالق کتاب هایی چون لاتاری و تسخیر خانه تپه ای است و به عنوان یک زن، یک مادر و یک نویسنده در میانه قرن بیستم آمریکا شناخته شده است.

جایزه جان لئونارد برای بهترین رمان اول نیز به یا گیاسی برای رمانی با عنوان به خانه رفتن رسید که درباره تجربه بردگی در آمریکاست. این نویسنده در غنا متولد و در آلابامای فقیر بزرگ شده است.

جایزه ایوان استنفورد برای یک عمر دستاورد ادبی نیز سال جاری به مارگارت آتوود اهدا شد. این نویسنده کانادایی که متولد 1939 در اوتاوا است به عنوان شاعر، رمان نویس، نویسنده داستان کوتاه، مقاله نویس و فعال محیط زیست شناخته می گردد. وی 16 رمان در کارنامه دارد، 8 مجموعه داستان کوتاه و 8 عنوان کتاب برای بچه ها نوشته است. 17 عنوان کتاب شعر و 10 عنوان کتاب غیرداستانی دیگر آثار کارنامه پر وپیمان وی را تشکیل می دهند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3579

به "لوییز اردریچ و مارگارت آتوود جایزه بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوییز اردریچ و مارگارت آتوود جایزه بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید