لیبی، حمله به طرابلس و ادعای حفتر درباره تخریب اتاق عملیات ترکیه

به گزارش جعبه مهر، نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفت در حالی مدعی بمباران اتاق عملیات ترکیه در طرابلس پایتخت لیبی شدند که هیأت سازمان ملل اعلام کرده که این حمله به مناطق مسکونی بوده است.

لیبی، حمله به طرابلس و ادعای حفتر درباره تخریب اتاق عملیات ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی حفتر روز دوشنبه(دیروز) مدعی شد که یک پایگاه نظامی و اتاق عملیات ترکیه را که از آن برای هدایت پهپاد در حمله به نقاط مختلف استفاده می شد، بمباران کرده است.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، مرکز اطلاع رسانی اتاق عملیات الکرامه وابسته به نیروهای حفتر با اعلام این خبر مدعی شد که اتاق عملیات ترکیه تخریب، دو مهندس ترکیه ای و تعدادی از نگهبانان این پایگاه نیز کشته شدند.

از سوی دیگر هیأت سازمان ملل در لیبی در بیانیه ای حمله هوایی نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در منطقه الفرناج در طرابلس و کشته شدن شماری از غیرنظامیان از جمله بچه ها را محکوم کرد.

در بیانیه هیأت سازمان ملل در لیبی آمده است که بار دیگر بچه ها بی گناه قربانی شدند و در حمله وحشیانه امروز سه دختر بچه بی گناه از یک خانواده زیر آوار خانه شان در منطقه الفرناج طرابلس، دفن شدند و گذشته از آن یک دختر این خانواده و مادرشان نیز زخمی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیأت سازمان ملل در لیبی ضمن محکوم کردن این حمله، خواستار توقف فوری این حملات کور شد.

چند روز پیش نیز نیروهای حفتر باشگاه الفروسیه در طرابلس را بمباران کردند که در نتیجه آن نیز تعدادی از بچه ها به قتل رسیدند.

نیروهای حفتر از بیش از 6 ماه قبل حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج روبرو شده و هنوز پیروز نشده اند به داخل شهر نفوذ کنند.

از زمان سقوط معمر القذافی رهبر سابق لیبی در اواخر سال 2011، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست فائز السراج وجود دارد که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس کنندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

م

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3516

به "لیبی، حمله به طرابلس و ادعای حفتر درباره تخریب اتاق عملیات ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حمله به طرابلس و ادعای حفتر درباره تخریب اتاق عملیات ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید