محمدرضا گلزار به منتقدان: چتونه اصلا؟!

به گزارش جعبه مهر، روزنامه خراسان: از اصل ماجرا که احتمالاً خبر دارید اما اگر هنوز آگاه نیستید، خلاصه اش این است که یک کاربر ایرانی سایت IMDB حدود دو سال و سه ماه پیش در فهرستی خوش تیپ ترین بازیگران تاریخ سینما را انتخاب نموده بود و مانند هزاران فهرست مشابه این سایت، آن را نوشت و رفت.

محمدرضا گلزار به منتقدان: چتونه اصلا؟!

او در این فهرست در کنار بازیگرانی چون برد پیت و مارلون براندو، نام محمدرضا گلزار را هم آورده بود. چند روز پیش بعد از دو سال و سه ماه، عده ای این صفحه را یافتند و آن را به عنوان انتخاب محمدرضا گلزار به عنوان سیزدهمین بازیگر خوش تیپ تاریخ سینمای جهان در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

تا این جا که گاف از چند صفحه اینستاگرامی است و موضوع خاصی نیست. گاف عجیب را یک روز بعد خود محمدرضا گلزار داد که در صفحه رسمی اینستاگرامش نوشت: مجله جهانی آی ام دی بی محمدرضا گلزار را به عنوان سیزدهمین مردِ جذاب تمامِ تاریخ سینمای جهان انتخاب کرد. بدتر آن که عوامل برنامه ساز مسابقه برنده باش شبکه 3 کیکی به همین مناسبت تدارک دیدند که روی آن، انتخاب او را به عنوان زیباترین مرد جهان تبریک می گفت و به پشت صحنه برنامه بردند! گلزار هم ماجرا را ادامه داد و عکسی از این کیک را در استوری اش منتشر کرد!

بعد از نقدها فراوان، آقای سوپراستار در یک کافی شاپ با رسانه مورد علاقه اش تی وی پلاس، مصاحبه ای ویدئویی انجام داد و به جای شرح، دفاع یا احیاناً عذرخواهی، به منتقدان حمله کرد! گزیده ای از حرف های او را بخوانید:

اول این که خیلی متأسفم. متأسف از این که در دوره ای زندگی می کنیم که هیچ کس از مسروری دیگری مسرور نمی گردد.

سال هاست مورد توجه و حمایت مردم سرزمینم هستم پس نیازی به این شلوغ بازی ها ندارم. یکی از کاربران IMDB در فهرستی من را به عنوان سیزدهمین بازیگر خوش تیپ تاریخ جهان انتخاب نموده. به نظر شما من IMDB را به اندازه شما یا کمتر از شما می شناسم؟! یا من جست و جو نمی کنم یا نمی دانم؟! می گویند IMDB نگفته، یک کاربر گفته. IMDB شخص است؟ IMDB یک مرجع است. اگر چند نفر دیگر هم غیر از این آقا رأی گیری نموده بودند، حرف شما درست بود.

این کاربر زنده است. فیک هم نیست. آیا این کاربر از لحاظ سطح معلومات سینمایی در سطحی هست که اظهارنظر کند؟

یک آدمی رأی داده من را سیزدهم جهان اعلام نموده. چتونه اصلا؟! نمی دونم. الان به کی برخورده این موضوع؟ ناراحت شدید چرا من پست گذاشتم؟ طرفدارهای من سه روز این پست را می گذاشتند و برای من هم جذاب بود. شما سیزدهم جهان اعلام بشوید حتی یک کاربر اعلام کند شِیر نمی کنید؟ بی انصافی نکنید. دست از این شیطنت ها بردارید. یک ذره وقت روی زندگی خودتان بگذارید. یک ذره ریلکس کنید. قبلاً مردم همدیگر را بیشتر دوست داشتند. از مسروری هم مسرور می شدیم. من نیازی به دیده شدن ندارم.

از توصیه های مکرر آقای سلبریتی در باب مهربان بودن و این حرف ها که بگذریم، هرکسی می داند که محمدرضا گلزار خوش تیپ است و اثبات این موضوع، نیازی به این حرف ها ندارد. اما آیا انتخاب یک نفر از بین هفت میلیارد نفر مردم جهان، آن قدر مهم و پرارزش است که آقای سوپراستار آن را در اینستاگرامش بگذارد و به آن افتخار کند؟ آیا باید به کیک تولدی که لقب جعلی زیباترین مرد جهان را به او داده، افتخار کند؟

گویا سلبریتی خوش تیپ، نمی داند که نویسندگان بسیاری از سایت های سینمایی، فهرست هایی از بهترین فیلم ها، بهترین بازیگران و... را منتشر می نمایند و اعتبارشان از آن جاست که روی تک تک افراد فهرست، بحث و آنالیز می نمایند. ضمناً فهرستی از نعمت هایی مثل خوش تیپی و جذابیت ندارند و به مهارت های سینمایی می پردازند.

جالب آن که محمدرضا گلزار از سطح سواد سینمایی کاربر مورد اشاره صحبت نموده و در این باره گفته که این کاربر زنده است و فیک نیست. نکته واضح آن که تشخیص جذابیت و خوش تیپی، نیازی به سواد سینمایی ندارد و حتی اگر کسی سواد سینمایی داشت، باعث اعتبار او در این انتخاب نیست.

محمدرضا گلزار گفته که اگر دیگرانی هم فهرست منتشر می کردند، نقدها را می پذیرفت. کافی است به جمله ای که آقای سوپراستار برای جست وجوی گوگل گفته، دو کلمه IMDB list را اضافه کنید تا خیل فهرست های مشابه را ببینید. اما خب هیچ بازیگری به این فهرست ها افتخار نمی کند؛ الا محمدرضا گلزار!

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1984

به "محمدرضا گلزار به منتقدان: چتونه اصلا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضا گلزار به منتقدان: چتونه اصلا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید