مدیریت شهری در تراکم دهی به جانمایی فضای آموزشی توجه کند

به گزارش جعبه مهر، مدیر آموزش وپرورش ناحیه 7 مشهد گفت: از اعضای شورای شهر می خواهیم در هنگام تراکم دهی ها به فکر فضای آموزشی هم باشند.

مدیریت شهری در تراکم دهی به جانمایی فضای آموزشی توجه کند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا کاقتصادی، امروز در آیین استانی نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت که در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی برگزار گردید، اظهار کرد: آموزش وپرورش نهاد مقدسی است که جهت توسعه از این راه و بزرگراه عبور می نماید، اگر بخواهیم توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و استقلال داشته باشیم و روی پای خودمان بایستیم باید به آموزش وپرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی اضافه نمود: اگر بخواهیم آینده روشنی را رقم بزنیم باید تمام دستگاه ها توجه ویژه ای به آموزش وپروش داشته باشند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 7 مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تنها سند بالادستی که تعیین می نماید آموزش وپرورش باید به کدام سمت برود، سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است، مطرح کرد: این سند در 6 ساعت جهت تعلیم و تربیت را تعیین نموده است و 5 ساعت تربیتی است و تنها یک ساعت علمی و فناوری است و این نشان می دهد که ابتدا باید انسان را ساخت و تربیت کرد و آنگاه دانش را انتقال دهیم.

کاقتصادی ادامه داد: با توجه به این ساعت های شش گانه وظیفه آموزش وپرورش است که با تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی به این امر مهم بپردازد. اگر بخواهیم مسئولیت های آموزش وپرورش را برشماریم بی حد و اندازه است، اما باید یک واقعیت را فراموش نکنیم، این همه مسئولیت را به یک دستگاه داده اند و باید تمام دستگاه ها توجه ویژه ای به آموزش وپرورش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه و نهادی اگر بخواهد مخاطبان درستی در مقابلش در آینده داشته باشد، حتماً باید آموزش وپرورش را ببیند، گفت: نمی گردد این همه مسئولیت را به آموزش وپرورش داد و او را در این میدان وسیع و سخت که علمای علم و تربیت، تربیت را از سختترین کارهای جهان دانسته اند، تنها گذاشت. باید به یاری آموزش وپرورش بیاییم.

کاقتصادی اظهار داشت: در 6 زیرنظامی که در سند تحول دیده شده است، سه زیرنظام مربوط به بحث نیروی انسانی، منابع اقتصادی و تجهیزات فضای آموزشی است. اگر آموزش وپرورش بخواهد به این سیاست ها بپردازد و افرادی متعهد را به عنوان شهروندانی لایق، تحویل این نظام دهد، حتماً باید به این 3 زیرنظام توجه ویژه ای گردد. در شرایط فعلی آموزش وپرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی آزار می بیند. منابع اقتصادی به همین شکل است. بارها شنیده ایم که آموزش وپرورش در منابع اقتصادی در تنگناست. اگر خیرین به یاری ما نیامده بودند، در بحث تجهیزات آموزشی دچار مشکل بودیم.

مدیر آموزشوپرورش ناحیه 7 مشهد توضیح داد: بخشی از اعتبارات و منابع آموزش وپرورش، دولتی است و بخشی از آن ظرفیت هایی است که قانون تعیین نموده است. یکی از قوانینی که ظرفیت اقتصادی برای آموزش وپروش دیده است، قانون مترقی شوراهای آموزش وپرورش است که چند سالی معطل مانده. مسئولان جدید شهری این قانون را احصاء نموده اند و آموزش وپرورش سهم قانونی خودش را از عوارض می تواند بگیرد. در دو مرحله آموزش وپرورش مشهد حدود 5 میلیارد ریال را از محل همین عوارض دریافت نموده است.

کاقتصادی با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزی در ناحیه 7، مطرح کرد: اگر حمایت خیرین در توسعه فضای آموزشی نبود، دچار بحران بودیم. در منطقه الهیه همه تراکم و انبوه سازی است و بعضی از تعاونی ها هزار واحد تحویل داده اند و دریغ از یک متر فضای آموزشی؛ مسلماً آموزش وپرورش نمی تواند به این فضا برسد. در همین تنگناها بالغ بر 30 پروژه تعریف نموده ایم. همزمان با زنگ آغاز مدارس، افتتاح چندین فضای آموزشی را داریم. در سال 93، جمعیت ناحیه 7، 67 هزار نفر بوده و الان پیش بینی ما 90 هزار نفر است.

مدیر آموزشوپرورش ناحیه 7 مشهد با بیان اینکه آموزش و پروش در سطح شهر مشهد، به توجه احتیاج دارد، گفت: از اعضای شورای شهر می خواهم، قدم دیگری بردارند و در هنگام تراکم ها به فکر فضای آموزشی هم باشند. فضاهای فعلی ما برای خانه های ویلایی تراکم دارد. از مسکن و شهرسازی می خواهم، کاربری آموزشی زمین های خالی را تعریف نمایند که در آینده دچار بحران نشویم.

وی اظهار داشت: مسائل و چالش های آموزش وپرورش فراوان است، اما ضریب اشتغال در این ناحیه یک ونیم است؛ یعنی هر معلم یک ونیم برابر توانش باید کوشش کند تا این احتیاج را برآورده کند. با همه این تنگناها آموزش وپرورش مشهد روند روبه رشدی دارد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3159

به "مدیریت شهری در تراکم دهی به جانمایی فضای آموزشی توجه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری در تراکم دهی به جانمایی فضای آموزشی توجه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید