موزه آینده دبی، سازه ای حیرت انگیز در شهر شگفتی ها

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران در این مقاله قصد دارد تا به معرفی کامل موزه آینده دبی بپردازد، جایی متفاوت و در عین حال حیرت انگیز که به زودی به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران از سراسر دنیا تبدیل خواهد شد. اگر شما هم میخواهید اطلاعات مفیدی در مورد این ابر سازه بدست بیاورید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

موزه آینده دبی، سازه ای حیرت انگیز در شهر شگفتی ها

معرفی موزه مدرن دبی

هر وقت صحبت از سازه حیرت انگیز می شود، ذهن همه، ناخود آگاه به سمت دبی می رود. انگار همه ما عادت نموده ایم که جذابترین سازه های جهان را در دبی ببینیم. یکی از این سازه های جذاب و شگفت انگیز که امروزه خیلی در مورد آن بحث رد و بدل می شود، بنای موزه مدرن یا موزه آینده دبی است.

شاید برای همه سوال باشد که موزه آینده یعنی چی؟!

همان گونه که می دانید همه، موزه ها را مکانی برای نگهداری و معرفی اشیاء و لوازم تاریخی و باستانی می شناسند. اما باید بگوییم که در دبی این قضیه کمی متفاوت است.

موزه آینده، همانطور که از نامش پیداست به معرفی تکنولوژی های آینده که بشر انتظار را می کشند، می پردازد. تکنولوژی و خدماتی که شاید در آینده نه چندان دور به دست تک تک ما زمینی ها خواهد رسید.

ساخت موزه آینده دبی

پروژه این ابر سازه حیرت انگیز که متشکل از 2400 بخش متقاطع فولادی است، در سال 2018 شروع شد و قرار است در سال 2020 همزمان با برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای دبی یعنی اکسپو، افتتاح شود.

طرح بیضی شکل این موزه، یکی از مهمترین نقاط قوت آن برای برنده شدن در طرح های ارائه شده در سال 2015 بود که شرکت کیلا دیزاین Killa Design معرفی نموده بود. بیضی شکل بودن این موزه نه تنها در بین سازه های امارات منحصر به فرداست بلکه در جهان نیز نظیری ندارد. استفاده از خط خوش نویسی شده عربی بر روی موزه در ارتفاع حدود 80 متری و همچنین کاربرد 14 کیلومتر لامپ LED برای نورپردازی، جلوه و شکوه این موزه را دو چندان نموده است. کیلا دیزاین معتقد است که طراحی پایانی این موزه، ابتکاری جدید در عرصه معماری مدرن خواهد بود.

از دیگر نکات جالب توجه در این موزه، طراحی سه بعدی آن است. طراحی که در عین زیبایی، مشکلاتی را نیز برای مهندسین آن فراهم کرد تا در نهایت بنای زیبای موزه آینده دبی ساخته شود. همچنین در زمان ساخت، از اسکن لیزری برای مقایسه سازه ساخته شده با طراحی سه بعدی قبل از ساخت، بهره برده که در نوع خود متفاوت است.

هدف از ساخت موزه آینده دبی

یکی از اصلی ترین اهدافی که موزه دبی دنبال میکند، بدست آوردنجایگاهی مناسب در سیستم رتبه بندی ساختمان های سبز LEED است. این موزه با معماری خاص خود، مجهز به سیستم بازیافت آب شیرین و بهره گیری از سیستم خورشیدی بدست آمده از پنل های آفتابی است. جالب است بدانید که بازدیدکنندگانی که از موزه آینده دبی دیدن می کنند، می توانند وسایل نقلیه و حتی وسایل الکترونیکی خود را به راحتی شارژ نموده و از امکانات مدرن این موزه متفاوت بهره مند شوند.

همچنین تمرکز بر آینده انسان و چالش های احتمالی که انسان در آینده با آن دست و پنجه نرم میکند، یکی از اساسی ترین اهداف ساخت موزه آینده دبی به شمار می فرایند. در حقیقت، بازدیدکنندگانی که به این موزه می آیند محو تماشای تکنولوژی های و نوآوری هایی می شوند که بدست بشر ساخته شده تا بتواند در آینده نه چندان دور به کمک خلق بیایند. تکنولوژی هایی مانند کمک فناوری به تغذیه، تأمین آب و حمل و نقل پایدار نیز جز مسائل مورد توجه موزه آینده در دبی است.

این موزه، مبتکرین، مخترعین، طراحان و پژوهشگران را از سراسر جهان در زیر یک سقف جمع می کند تا به معرفی تازه ترین تکنولوژی های خلق شده توسط خود، بپردازند. این موزه همچنین قصد دارد تا کنفرانس های علمی برگزار کند و دوره ها و کارگاه هایی را در زمینه طراحی و نوآوری برای پوشش آخرین پیشرفت های علمی و کاربردهای عملی آنها ارائه دهد. موزه آینده در منطقه برج های مشهور امارات در نزدیکی جاده شیخ زاید شهر دبی واقع شده است.

موزه آینده با فراهم کردن مکانی دائمی برای به نمایش گذاشتن فناوری ها و نوآوری های مدرن امیدوار است بتواند سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند.

اگر شما هم قصد سفر و خرید تور دبی را دارید، بازدید از موزه مدرن را هرگز از قلم نیاندازید.

0

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دلتابان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6742

به "موزه آینده دبی، سازه ای حیرت انگیز در شهر شگفتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آینده دبی، سازه ای حیرت انگیز در شهر شگفتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید