مکرون خواهان تشکیل دولت جدید لبنان با ماموریت معین شد

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری فرانسه سفر روز دوشنبه خود به بیروت را با دیدار با خواننده ای لبنانی شروع کرد و پس از آن به معترضان اطمینان خاطر داد که اصلاحات انجام گردد.

مکرون خواهان تشکیل دولت جدید لبنان با ماموریت معین شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، خشم از سیاستمداران لبنانی بر سر افت مالی و انفجار مهیبی که این ماه در بندر بیروت رخ داد، همزمان با ورود امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به منزل فیروز، خواننده مشهور لبنانی مشهود بود.

معترضان در مقابل منزل او پلاکاردهایی با نوشته نه به کابینه ای از سوی قاتلان یا با قاتلان و در طرف اشتباه تاریخ نباشید! در دست داشتند. بعضی هم شعار ادیب نه سر می دادند که به مصطفی ادیب اشاره داشت که دوشنبه از سوی رهبران لبنانی و تحت فشار فرانسه به عنوان نخست وزیر معرفی گردید.

ماکرون هنگام خروج از آنجا برای صحبت با مردم ایستاد. رئیس جمهوری فرانسه گفت: من به او (فیروز) قول دادم و به شما هم امشب قول می دهم که هر کاری لازم باشد انجام دهم تا اصلاحات اجرا شوند و لبنان بهترین را داشته باشد. به شما قول می دهم. شما را ترک نمی کنم.

رئیس جمهور فرانسه در جریان دومین سفرش به لبنان که ظرف کمتر از یک ماه و پس از گذشت چندین ساعت از تعیین مصطفی ادیب به عنوان مامور تشکیل دولت جدید صورت گرفت، خواهان تشکیل دولت با مأموریتی تعیین در اسرع وقت شد.

وی پس از اینکه مورد استقبال میشل عون، همتای لبنانی خود نهاده شد، اعلام کرد، از اهداف بازگشتش به لبنان، تاکید بر تشکیل فوری دولت با ماموریت تعیین برای اجرای اصلاحاتی است که جامعه جهانی آن را شرط ارائه حمایت بین المللی به لبنان که در بازگشت چرخه مالی نقش به سزایی دارد، تعیین نموده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در توییتی در بدو ورودش به لبنان نوشت: به لبنانی ها می گویم که شما برادران فرانسوی ها هستید و همانطور که به شما وعده داده بودم، برای آنالیز آخرین تحولات درخصوص یاری های فوری و همکاری مشترک برای ایجاد شرایط لازم برای بازسازی و ثبات به بیروت بازگشتم.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین توضیح داد: من از مکلف شدن نخست وزیری که وابسته به هیچ طرف سیاسی نیست، استقبال می کنم و باید اطمینان حاصل کنیم که در واقع، یک وزارتخانه مهم برای نجات لبنان، شروع اصلاحات برای مبارزه با فساد، اصلاح پرونده انرژی و بازسازی تشکیل خواهد شد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در توئیتی ضمن خوش آمدگویی به ماکرون، وی را دوستی برای لبنان که به وعده هایش عمل میکند توصیف کرد.

این دومین سفر ماکرون به لبنان در کمتر از یک ماه است تا روی تشکیل دولتی متشکل از کارشناسان به دور از فساد و قادر به مقابله با فساد تاکید کند. او دیدار با فیروز را بسیار زیبا و بسیار قدرتمند توصیف کرد. ، ایسنا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7294

به "مکرون خواهان تشکیل دولت جدید لبنان با ماموریت معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون خواهان تشکیل دولت جدید لبنان با ماموریت معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید